• fair

Esther eller Edith?

Väntar vår andra dotter, blivande storasyster heter Thilde. Trodde ett tag att vi var överens om lillasysters namn men inte det :P Nu är favoriterna Esther och Edith. Men vilket passar bättre? Tacksam för hjälp!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-05 09:49
    Här finns omröstningstråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-123/m61418969.html

• Svar på tråden Esther eller Edith?
  • fluu

Gillar nog Edith lite mer,men Ester (utan h) är otroligt fint med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fair

JA77: frågade jag om det är trashigt med h? Du är bara en person som har för tråkigt liv och därför måste hacka på folk. Jag vill ha ärliga svar, men frågade jag nåt om stavning eller om vad som är wt eller ej?

• goatess82
    JA77 skrev 2011-10-04 19:01:38 följande:
    Fråga inte i ett öppet forum om du inte vill ha ärliga svar.
    Hon frågade vilket som passade bäst inte om du tyckte det var fint eller inte, dom där förstoppade inträngda åsikterna kan du hålla till WT trådarna tack Kräks
  • fair

Jag gör en omröstningstråd också, så är det lättare att se resultatet! :)

• JA77
    fair skrev 2011-10-04 21:36:26 följande:
    JA77: frågade jag om det är trashigt med h? Du är bara en person som har för tråkigt liv och därför måste hacka på folk. Jag vill ha ärliga svar, men frågade jag nåt om stavning eller om vad som är wt eller ej?
    Vilket personangrepp, moget! :) Diskutera sakligt. En person som kommer med personangrepp, har inga vettiga argument själv.

Du ville ha ärliga svar, och jag svarade ärligt om vad jag ansåg om namnen. För mig är det märkligt att stava med H om man inte har någon anglosaxisk bakgrund. Skulle jag bara svara så, skulle du säkert undra varför - och då valde jag att direkt svara att ett H här och där ger en annan bild av namnet.
  • fair

Mm, och hur vettigt argument är det att skriva att det är fult? Tycker inte att det finns nåt mer störande än personer som skriver att namn eller personer är trashiga eller wt. Man skriver ju bara sånt för att skapa reaktioner. Jag gjorde fel som nappade, skulle bara ha ignorerat istället.

• fair

Puffar tråden, vi kan fortfarande inte bestämma oss!

• Lampsken

min mormor hette edith.. med h tänka sig ;) ... tycker det namnet är väldigt fint, precis som min farmor hette ellen, lika fint det med.

Tycker du ska ta edith... med h :)) 

Svar på tråden Esther eller Edith?