Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

    missfall med tvillingar i 6 månaden!? Ljuger hon?!

    Låter helt osannolikt,

  • Anonym

    En läkare borde kunna se att hon varit gravid, håller med om att det är konstigt då ingen moderkaka kommit. Borde ha förblött. Mår tjejen bra? Psykiskt?

  • Anonym
    Anonym (SlappF***a?) skrev 2011-10-04 09:03:42 följande:
    Ja det låter faktiskt inte så trovärdigt... Alltså om hon bara "fött" ut 2 klumpar på 25cm å INTE åkt in pga smärta å rädsla så är ju människan störd och jäkligt slapp i musen.......
    Och vad skulle det ha med saken att göra?
    Smärtan vid värkar har inget att göra med hur "slapp" man eventuellt är.
  • Anonym

    Kan du inte säga till hennes sambo att du beklagar förlusten och fråga hur han mår i allt detta. Han borde ju veta vad som hänt efter som han tog reda på den andra "klumpen".

  • Anonym

    Vilket pucko, det är väl självklart att hon ljuger.
    Jag vet inte vad andra har skrivit här men det finns ju massa saker som visar på att hon ljuger. Först att hon kallar det missfall, trotts att hon varit hos läkare, de borde ha talat om för henne att det inte är missfall. Sen att hon ens kunde spola ner bebisen låter ju helt otroligt. Jag är sen ganska säker på att de på sjukhuset i sånt fall skulle polisanmäla henne då hon genom att spolat ner bebisen skulle ha begått ett brott då ett foster räknas som en bebis efter 22 gravveckor och därför måste begravas (eller tas om hand) som vilken annan människa som helst...
    Jag undrar dessutom hur de kunde ha mätt livmodern, den sjunker ju ihop ganska snabbt efter att man har fött barn... Sen att föda ut ett barn, även om det är så "tidigt" i graviditeten så känns det...
    Är ju fruktansvärt att folk ljuger om såna saker, jag har själv förlorat mitt barn i magen och skulle jag få reda på att nån själv säger en sån sak utan att det var sant så skulle jag ge personen en käftsmäll... 

  • Anonym
    Anonym (SlappF***a?) skrev 2011-10-04 09:28:12 följande:
    Har jag nämnt smärta vid värkar? Det lär ju göra ont i musen om man ska klämma ut en 25cm klump. Jag har fött barn och det gör JÄVLIGT ont, inte bara värkarna utan även i musen.. Det gör ju för tusan ont att använda de minsta tampongerna.. Men denna människa kan sitta på toa å 25cm klumpar bara trillar ur henne.... 
    Och resten då? Navelsträng.. Moderkaka... Ja, resten.. Vart tog det vägen? Jäkligt stora rör måste hon ha med för här blir det stopp i toa av lite för mycke toapapper... Ljuger gör hon iallafall.. Ingen tvekan om saken.. 
    Du skrev att hon måste vara "jäkligt slapp i musen" för att hon inte åkte in pga smärta. 
    Det är ju värkarna man känner av tills det är dags att krysta ut barnet, och jag tvivlar på att "musens slapphet" spelar så stor roll där heller, den är ju töjbar så det påverkar nog inte smärtan vid utdrivningen nämnvärt om man är "slapp" eller inte. 

    Hur som helst så är ju allt detta bara påhitt från TS bekant.
  • Anonym

    det kan inte vara sant!! hon kan inte må bra efter som ljuger om en sådan sak!
    har en bekant som ljög om samma sak, fast hon fick missfall en fredagkväll och sjukhuset gjorde kejsarsnitt på henne kl 19,20.... som om man får snitt när man har missfall!?! å konstig nog fanns inget ärr efter operation.. allt var ljug och nu flera år senare har hennes sambo insett att hon inte talade sanning (han ville så gärna ha barn, tycker synd om honom som råkat ut för sådant svek!!! denna kvinna var överviktig så ingen reagerade på att hon inte fick mage......)

    och i 6e månaden e det inga "klumpar" för jag är själv född i den månaden å jag var då ett fullt utvecklat barn, bar lite mindre å med dåliga lugnar ;) 

  • Anonym

    vad säger hennes sambo om allt? han hade ju tagit hand om en "klumpen"...

    jag tror inte på det för 5 öre!!!! 

  • Anonym

    Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men jag förlorade mina tvillingar i vecka 21+0 och det var en helvetesförlossning som tog 22 timmar. Så hennes historia låter inte speciellt trovärdig nej.

  • Anonym

    jag tycker absålut att ni ska tala med henne visa att ni vet att hon ljuger och att det inte är ok men på ett bra sett, annars kan hon hålla på såhär år in och år ut och värre lögner som utsätter både henne själv o andra för fara, om ni bryr er om henne så hjälp henne! hoppas det går bra, måste ju vara jobbigt för henne själv och om ingen stoppar det så kommer d bara fortsätta!

  • Anonym

    Tycker det hela låter väldigt tragiskt, inte för att jag en sekund tror på att detta skulle vara sant, utan för jag kan inte låta bli att tänka på hur man fungerar som person när man hittar på något sånt här.

    Låter som om denna tjejen mår jävligt pissigt psykiskt och letar uppmärksamhet på alla sett hon kan.

    Visst missfall ser såväl tidigt som sent, men som många andra redan påpekat så oavsett hur långt gången man är, föder man en 25 cm bebis så är det ingen klump.
    Blir dessutom jävligt förbryllad över hur sjukvården kunde komma fram till att hon var 6 månader gången genom att mäta livmodern 1 hel vecka efter denna "förlossning" skulle ha skett.

    På 1 vecka så hinner ju livmodern gå tillbaka hur mycket som helst ju.
    Vid min senaste förlossning (full tid) så redan dagen efter hade min livmoder dragit i hop sig och låg endast strax över blygdbenet.

    Nej stackars människa som känner att hon måste koka i hop en sån hemsk histora.            

  • Anonym

    Hon ljuger.
    Jag förlorade tvillingar i v 26+3. Dom vägde ungefär 700g vardera och utifrån sett i stort sätt färdiga bebisar. Definitivt inget man spolar ner i toaletten som en klump...

  • Anonym

    hm låter helt galet! tvillingar som är 6månader borde synas och det märker man!

  • Anonym
    LindaEfraim skrev 2012-09-05 00:28:25 följande:
    Vimsan Hur kan du med att skriva att hon dräpte sitt barn. Jag fick missfall i v13 plus 1 hemma. Vår son fick plats i handen och jag lindade in honom i papper och lade ner honom i toan och spolade och jag har inte dräpt mitt barn. Så tänk på hur du uttrycker dig om du aldrig har varit med om en sådan situation. Och allt fanns, tio tår, tio fingrar, näsa, mun, slutna ögon, snopp och navelsträng. Sedan om tS vän pratar sanning är en helt annan sak men att skriva att människor dräper sina barn för att de hamnar i toan eller för att man "gör sig av med det" i t oan är mycket korkat!

    Fast i vecka 13 är ju inte fostret livsdugligt, som det är i v26. De påstådda Fostren i denna tråd kanske isåna fall kunde överlevt med sjukhusvård
  • Anonym

    Jag har inte läst hela tråden, kanske någon har sagt det redan, nämligen att det första påstående är möjligt, att man kan slå ut effekten av p-piller med "bli-pigg-jox", om det innehåller johannesört.
    www.1177.se/Stockholm/Fraga-1177se/Fragor/Kanman-ta-johannesort-ihop-medandra-mediciner/

    Men på det hela taget låter det som en mytoman. Sådana kan vara fruktansvärt jobbiga för sin omgivning men lider oftast mest själva.

Svar på tråden missfall med tvillingar i 6 månaden!? Ljuger hon?!