• bebis maj 12

Mina bröst ömmar inte längre??Mf??

Ömmar brösten hela tiden??
    Mina bröst började ömma för lite mer än en vecka sen...ca en vecka efter jag plussat..men nu i dag så är brösten som vanligt..betyder de mf på g?
    Jag fick ett mf i aug så jag är såå nojjig..detta är min femte graviditet (mf inräknat) Är fortfarande sjukt illamående..har haft rosa/bruna flytningar till å från sen jag plussade,,framförallt efter jag gjort nr 2..Har även då blödit 2 ggr efter nr 2..men de torkar upp på en gång...
    Ska på vul om en vecka..är bara i v 5+5
    Mina bröst har bara ömmat i slutet av en graviditet tidigare..min nr 3.
    Brösten ömmade även innan jag plussade med förra,mf:et.Då slutade dom ömma samma dag som fostret kom ut..men då hade jag blödit 2 dagar innan..

Mamma till Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10
  • Svar på tråden Mina bröst ömmar inte längre??Mf??
  • mamma2kids

mina värker i perioder nu med trean,så verkar vara helt normalt att inte ha ont hela tiden.tycker de blivit som värst nu i v.13.första 2mån kände jag knappt nått fick liksom klämma o undra att fan har jag inge ont,vad är de för fel.

• Smulan 89

Mina bröst har inte ömmat alls överhuvudtaget under hela min graviditet, när jag gick med min son.

• bebis maj 12
    Smulan 89 skrev 2011-10-04 09:49:42 följande:
    Mina bröst har inte ömmat alls överhuvudtaget under hela min graviditet, när jag gick med min son.
    De må vara,men man har ju läst att man ska vara uppmärksam om gravsymptomen försvinner..om mina bröst aldrig hade ömmat så hade jag inte brytt mig,men nu har dom de och de är som bortblåst..därför min oro...
  • Wimzan

Känner igen mig i det du skriver. I vecka 6-7 hade jag jätteömma bröst och var tröttare än vanligt. Nu är jag gravid i v. 8 och känner varken illamående, trötthet, ömma bröst eller någonting annat. Fick en liten blodblandad flytning igår och blev såklart jätterädd! Ringde till BM idag och fick en tid för VUL på torsdag.

Jag hoppas innerligt att bebisen mår bra och att h*n vill stanna i min mage. Men oron är svår att hantera.

• Emelaaj

Mina gravidsymtom kom och gick under flera flera veckor. Väldigt läskigt. Men är i vecka 40 nu. 

Hoppas allt går bra för dig! {#emotions_dlg.flower}

• k girl

Nej, brösten ömmar inte hela tiden! Jag var jättenojig första gången jag var gravid eftersom symptomen helt kunde försvinna ett par dagar för att sedan återkomma etter värre. Det var likadant den här graviditeten. Vissa dagar mådde jag skitbra, inget illamående, ingen trötthet, inga ömmande bröst (framför allt tror jag fram emot v 7-8) och andra dagar mådde jag hur kasst som helst. Min första graviditet gick jag hela tiden ut, nu är jag i vecka 19 och känner bebisen.  

• SophiaI

Jag trodde också jag fått MF när mina bröst slutade ömma helt plötsligt. Men sen kom ömmandet och gick hela första tiden. Har en dotter på sju månader här hemma nu. Så du behöver nog inte vara orolig!

• bebis maj 12

Tack alla!!
    Är faktiskt glad över illamåendet...har haft de med två av mina tidigare graviditeter också..de slutade efter v 12.
    Är bara jobbigt när man nästan inte orkar leka med dom två små jag har hemma..men förhoppningsvis är snart 12 veckor över

• Tidens Sand

mina bröst ömmade lite under början, slutade sen runt v8 och var helt väck fram till v16. Nu ömmar dom som fasen oavsett vad jag gör :P är i v21 nu

• Wimzan
    Tidens Sand skrev 2011-10-04 14:16:11 följande:
    mina bröst ömmade lite under början, slutade sen runt v8 och var helt väck fram till v16. Nu ömmar dom som fasen oavsett vad jag gör :P är i v21 nu
    Hade du andra graviditetssymptom mellan v. 8 - 16?
  • k girl
    bebis maj 12 skrev 2011-10-04 14:12:37 följande:
    Tack alla!!
    Är faktiskt glad över illamåendet...har haft de med två av mina tidigare graviditeter också..de slutade efter v 12.
    Är bara jobbigt när man nästan inte orkar leka med dom två små jag har hemma..men förhoppningsvis är snart 12 veckor över

Hehe, jag var skitglad när jag fick morgonillamående i vecka 9 (hade jag aldrig med sonen) men när jag nådde vecka 18 utan att det hade gått över var jag inte fullt lika glad åt det. Med sonen mådde jag inte dåligt, spydde kanske 2-3 gånger totalt.
  • Tidens Sand
    Wimzan skrev 2011-10-04 14:29:58 följande:
    Hade du andra graviditetssymptom mellan v. 8 - 16?
    faktiskt inte. hade visserligen foglossning sen v11, men den var inte så illa. Illamående hade jag inte alls. Jag kände mig inte gravid alls och var jättenojjig fram till v16.

Illamående, rejäl foglossning, läckande bröst och i princip alla andra otrevligheter fick jag som ett slag i fejjan i v16. o.o var inte alls beredd.
Svar på tråden Mina bröst ömmar inte längre??Mf??