• Helle333

nackträning

är det någon som har något bra tips på hur min dotter kan träna nacken. alla säger lägg henne på magen men hon tycker verkligen inte om att ligga på mage

• Svar på tråden nackträning
  • cicci85

Lägg dig i soffan och ha bebben mage mot mage? Eller gillar hon inte att ligga på dig heller?

• Helle333
    cicci85 skrev 2011-10-04 10:06:02 följande:
    Lägg dig i soffan och ha bebben mage mot mage? Eller gillar hon inte att ligga på dig heller?
    Jo mage mot mage går bra en stund iallafall =) Det är det där att ligga på mage på golvet hon blir rabiat över.
  • La Lola

Jag har aldrig medvetet gjort något för att träna nacken.
    Mina har inte heller gillat att ligga på mage direkt.

Ta´t lugnt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • cicci85
    Helle333 skrev 2011-10-04 10:18:33 följande:
    Jo mage mot mage går bra en stund iallafall =) Det är det där att ligga på mage på golvet hon blir rabiat över.

Då finns det väl ingen anledning att lägga henne på golvet? Nacken tränas ändå, så länge hon inte ligger i sängen dygnet runt
  • SophiaI

Hur gammal är hon? Du kan testa att lägga henne korta stunder på mage tills hon säger till, och göra det många gånger per dag istället. Om hon inte blir förbannad direkt vill säga. Lägg en kudde under armarna så kommer hon upp bättre.

Eller som sagts innan, lägg henne på dig, det ger ju också träning.

• Kråkes mamma

Min son är likadan, han blir helt rabiat arg av att ligga på mage oavsett om vi gör det i sängen eller på en filt på golvet. Jag brukar ha honom mage mot mage en del och då övar han lite men ligger helst still och bara gosar. Jag brukar sätta mig i soffan med fötterna på bordet och sen luta honom mot mina lår så vi sitter ansikte mot ansikte sen tar jag och håller honom stadigt under armarna (i armhålorna) med händerna upp bakom hans huvud så huvudet kommer fritt och dåp brukar han vilja sitta så ett tag och tränar där med sin nacke.

Kråkes mamma
  • Mellanmjölkens land

Jag la mig på rygg med dottern på skenbenen (ungefär som om jag suttit på en stol som tippat omkull baklänges). Där fick hon "flyga". Jättekul tyckte hon som annars hatade att ligga på mage

Svar på tråden nackträning