• Randiga Rut

    BIM-lista 2011/2012

    Här samlas vi som följt varann ett tag! 


    Tanken är att vi som vill följas lite längre kan stanna i en och samma tråd, så slipper vi splittras upp varje månad och de som har bim i slutet av månaden slipper känna sig övergivna!
    När vi väl är fått ett plus så kan man fortsätta hänga med samma gäng i BF-tråden.


    BIM Juni 2011: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m58779424.html


    BIM Juli: 2011: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m59363389.html

    BIM Augusti 2011: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m59799379.html

    BIM September 2011: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m60273886.html


    BIM Oktober 2011: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m60935637.html

    Vår BF-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61023162.html


    Självklart är alla välkommna! 

  • Svar på tråden BIM-lista 2011/2012
  • kärleksmamman
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}
    10/10 Randiga Rut, 1barn, 2:a försöket
    21/10 Kärleksmamman, 1 barn, 3:e försöket
    29/10 Anneh, inga barn, 2:a försöket
    29/10 Mel83, inga barn, 7:e försöket efter MA i mars
    30/10 Bevingad, inga barn, 5e försöket
    31/10 Babydoll84, inga barn, 6:e försöket
    14/11 LovisaCÖG, inga barn, 3:e försöket
    SkålAntal på listan: 6
    7*0,2= 1,3 personer borde bli gravida. SoligGravidPlusGravida  PlusGravidHjärtaBättre lycka nästa gång! HjärtaHoppat av:
  • Mami2
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}
    9/10   Mami2, 2 barn, 2:a försöket
    10/10 Randiga Rut, 1barn, 2:a försöket
    21/10 Kärleksmamman, 1 barn, 3:e försöket
    29/10 Anneh, inga barn, 2:a försöket
    29/10 Mel83, inga barn, 7:e försöket efter MA i mars
    30/10 Bevingad, inga barn, 5e försöket
    31/10 Babydoll84, inga barn, 6:e försöket
    14/11 LovisaCÖG, inga barn, 3:e försöket
    SkålAntal på listan: 6
    7*0,2= 1,6 personer borde bli gravida. SoligGravidPlusGravida  PlusGravidHjärtaBättre lycka nästa gång! HjärtaHoppat av:
  • Mami2

    Kul med en & samma tråd där vi kan fortsätta bolla tankar & symtom i väntan på BIM....Här har jag haft molvärk i "tjejmagen" från och med 3 dagar efter ägglossning, det har varit starkt molande så jag har liksom inte kunnat ignorera det! Från & till under dagarna, för kanske 3 dagar sen så började det typ stråla i brösten & bröstvårtorna blev lite ömma. Brösten känns liksom tyngre om ni fattar hur jag menar...hahaha...
    Idag innan lunch blev jag illamående men det gick över när jag åt lunch, molar från & till...inget molande igår direkt men idag har jag haft lite värk!

    BIM börjar ju närma sig, jag vet inte hur mycket erfarenhet ni har av graviditetstester men jag skulle gärna höra vad ni tror. Jag testade i Söndags & fick ett plus direkt i rutan som snabbt försvann & blev minus??? Jag fattade inget men antog att det bara var minus & ett såkallat spökstreck?

    Har ni haft mycket symtom?? Och vad tror ni om testet??

    Hoppas ni mår bra allihopa!! Solig

  • Randiga Rut

    Miami2: Ta ett nytt test! Det verkar faktiskt mycket lovande :) Jag har ingen erfarenhet av spökstreck men att ett plus kan försvinna borde ju inte vara helt omöjligt, står det inte på informationen till grav.tester att ett test inte bör avläsas efter ett visst antal min. då det kan ändra sig, det kan ju vara som så att nivån hcg fortfarande är så låg och att testet därför blev minus? Detta är bara helt oförankrade tankar, som sagt så har jag inte varit med om det själv. Men, om jag hade fått ett sådant resultat så hade jag väntat ett par dagar och tagit ett nytt! Eller kanske gått till MVC för att testa där... Åh! Håller tummarna för dig iaf.! 

    Pacgirl: Blir så glad av att se dig här inne! Hoppas vi ses i bf-tråden snart!!

    Nu måste jag bara fråga er: Har ni varit med om att få kramp i, vad jag tror vara, livmodern? Jag vaknade upp inatt av att det krampade så fruktansvärt mkt. och tog mig halvt vaken till toan -tänkte att omg vad jag var kissnödig! Det var jag ju inte direkt, den lilla mängden urin som blåsan bar på kan omöjligt varit orsaken. På vägen tillbaka till sovrummet så var det svårt att gå p.g.a. smärtan och väl i sängen så försökte jag väcka min man, men jag kunde knappt få fram ett knysst och ville inte röra på kroppen för varje ansträngning gjorde det hela värre! Jag var nu klarvaken och blev så j-a rädd. Tankarna började gå till att det kunde vara ett X... Till slut vaknade min man och blev orolig, hans rörelser i sängen gjorde smärtan ännu värre och jag började fundera på att åka in. Jag försökte verkligen slappna av, ta djupa andetag (det lät lite som när jag hanterade värkarna) och fokusera. Det varade i drygt 30 min., det kändes som en evighet, sen började det avta lite och då somnade jag igen. Puh. I dag har jag varit helt slut och det värker lite ibland, men inte alls som under natten. Om det inte känns som vanligt i morgon så åker jag nog in för att ta tag i oron... Är det någon som har haft en liknande upplevelse eller som tror sig veta vad det kan vara? OM det skulle vara ett x så skulle det inte slutat göra ont, eller? 

  • Randiga Rut

    Fixar bara till siffrorna lite. ;)

    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower} 
    9/10   Mami2, 2 barn, 2:a försöket
    10/10 Randiga Rut, 1barn, 2:a försöket 
    21/10 Kärleksmamman, 1 barn, 3:e försöket
    29/10 Anneh, inga barn, 2:a försöket 
    29/10 Mel83, inga barn, 7:e försöket efter MA i mars 
    30/10 Bevingad, inga barn, 5e försöket 
    31/10 Babydoll84, inga barn, 6:e försöket 
    14/11 LovisaCÖG, inga barn, 3:e försöket

    SkålAntal på listan: 8
    8*0,2= 1,6 personer borde bli gravida. SoligGravid Plus Gravida  Plus Gravid 

    Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta 

    Hoppat av:

  • Pacgirl

    Rut, jag tänker extrem nidis? vissa säger det känns som ett stick endel blöder lite, endel mkt...varför egentligen skulle man då inte kunna få riktigt ont när ägget fäster....Har du gjort något gravtest? Du är ju faktist på BIM -4...jag tror vi allderes snart ses i BF tråden :D

  • Randiga Rut
    Pacgirl skrev 2011-10-06 09:51:11 följande:
    Rut, jag tänker extrem nidis? vissa säger det känns som ett stick endel blöder lite, endel mkt...varför egentligen skulle man då inte kunna få riktigt ont när ägget fäster....Har du gjort något gravtest? Du är ju faktist på BIM -4...jag tror vi allderes snart ses i BF tråden :D
    Åh! Hoppas, hoppas att du har rätt!! Jag har inget test hemma och det känns inte så lönt att beställa ett just nu, de hinner nog ändå inte fram i tid.. Jag vill sååå gärna säga att jag tror att jag är på smällen, men vågar inte riktigt! Jag måste vara snål och tänkte gå på öppen mottagning på mvc på månd. eller fred. nästa vecka och ta ett test där. Förra månaden var jag så orolig inför bim... försöker att inte gå in i det för hårt den här månaden! Jag möter faktiskt hellre mensen än neg. grav.test just nu. He, he! Det blir inget akutbesök just nu iaf., smärtan e borta! Simsala-bim?! :) 
    Så, hur e det med dig? Har illamåendet släppt?  
  • Pacgirl

    hej rut!!! Ja, sÅ kan det ju vara vi fÅr vÄnta o se om tant rÖd kommer :) Konstigt att smÄrtan fÖrsvinner sÅ snabbt med, ja det hÄr ska bli.spÄnnande att se hur det gÅr!!!
    Jag mÅr till o frÅn, illa mÅendet har inte slÄppt, men de slÄpper pÅ em varje dag o dÅ Äter jag som en hÄst sen vill jag bara sova sÅÅ trÖtt, mina tarmar samarbetar inte heller, annars kÄnner jag mig inte speciellt gravid... 

Svar på tråden BIM-lista 2011/2012