Inlägg från: Hypnotica |Visa alla inlägg
  • Hypnotica

Fult för en man att vara "manlig"

saft skrev 2011-10-04 13:58:15 följande:
    Så kvinnor och män vill igentligen göra motsatsen till vad som är typiskt för att vara man/kvinna? Du tror altså att igentligen så finns det mer killar än tjejer som vill leka med barbie dockor exempelvis? Och att det igentligen finns mer tjejer än killar som vill meka med bilar?
    Preciiiiiis. Det är därför jag "leker med datorer" som yrke.
  • Hypnotica
    saft skrev 2011-10-04 15:33:53 följande:
    Att vara passiv är en ganska typisk kvinnlig egenskap. Jag är ganska säker på att i dom flesta förhållanden så var det mannen som tog det första steget exempelvis.
    Vilket steg syftar du på nu?
  • Hypnotica
    saft skrev 2011-10-04 15:49:19 följande:
    Altså att det är oftast mannen som kontaktar kvinnan först, om det nu är i en pub eller på en dejting sida spelar ingen roll. Det är mannen som initierar den första kontakten. Kvinnan är passiv.
    Och du tror det är biologiskt betingat...?
  • Hypnotica
    saft skrev 2011-10-04 16:49:41 följande:
    Ja, det är ju så bland dom flesta djur också.
    Bimsan says it all.

Och om du stannar upp och tänker i två sekunder, så kommer du koppla: En kvinna lägger ner oerhört mycket mer kraft och tid i reproduktionen till skillnad från en man. Det är därför *vitalt* för kvinnan att välja den bästa fadern till sitt barn.
  • Hypnotica
    Philipsson skrev 2011-10-05 09:20:38 följande:
    Nej, varför ska man göra erbjuda barnen det? Vad snackar du om? Jag är totalt ointresserad av kläder och balett och kommer överhuvudtaget aldrig att befatta mig med sånt. Jag är som jag är och det står jag för, och deras mor är som hon är, och de relaterar till oss och till samhället. Summan är den biologi vi har gett dem och deras framlevnad blir denna biologi kontrasterad med det samhälle som möter dem.
    Jamen, bara för att DU är ointresserad av det betyder det ju inte att dina barn delar ditt ointresse. Ska du då hindra dem att tex hålla på med dans?

Eller skulle du uppmuntra dem att hålla på med Haka istället för balett?
  • Hypnotica
    Philipsson skrev 2011-10-05 09:39:41 följande:
    Hindra? Har jag sagt det?

Personligen skulle jag uppmuntra dem till att inte ta vare sig balett eller nån annan hobby  för på stort allvar, eftersom efter ungdomen kommer vuxenlivet och då ska man försörja sig.

Haka? Vad är det?
    Haka är en rituell krigsdans. Sök på "haka dance" på YT när tillfälle ges om du är nyfiken.

Nu kan man ju faktiskt bli professionell dansare med och försörja sig på det även om det är mycket tufft att ta sig dit.
Svar på tråden Fult för en man att vara "manlig"