Inlägg från: uniMog |Visa alla inlägg
  • uniMog

Fult för en man att vara "manlig"

Ungefär lika vettigt som dina andra vridna inlägg om feminism och genus.

Jag gillar män. Jag skiter i vad de jobbar med så länge de trivs. Men ja, ska de ha barn med mig så får de se till att ta sin del av ansvaret för barn och hem.

Forgive me, shiny special one. I beg of you to rip out my inadequate tongue.
  • uniMog
    saft skrev 2011-10-04 13:58:15 följande:
    Så kvinnor och män vill igentligen göra motsatsen till vad som är typiskt för att vara man/kvinna? Du tror altså att igentligen så finns det mer killar än tjejer som vill leka med barbie dockor exempelvis? Och att det igentligen finns mer tjejer än killar som vill meka med bilar?
    Vad.. var det för väldigt konstig tolkning?
  • uniMog
    saft skrev 2011-10-04 16:29:08 följande:
    Hon var misstänksam mot män som vill göra typiskt manliga sysslor.

Tyvärr, men dom flesta män som mekar med bilar och dylikt vill faktiskt göra det och inte virka och sticka klädesplagg eller något liknande.
    Så för att man blir misstänksam mot någon som enbart har stereotypt manliga eller kvinnliga intressen så betyder det att man anser att män och kvinnor generellt vill göra motsatsen till stereotyperna?

Vad hände med möjligheten att alla människor består av både stereotypt manliga och kvinnliga egenskaper och att människor är olika?
Svar på tråden Fult för en man att vara "manlig"