• Katja77

Vad är bäst, keramikhäll eler vanlig?

Jag ska få en en spis i min lägenhet. För en liten summa extra i månaden kan man välja keramikhäll istället för vanlig spis. Vad är bäst? Är keraminhäll den där svarta glasaktia med cirklar istället för plattor eller är det något helt annat?

Hjälp mig är ni snälla!

• Svar på tråden Vad är bäst, keramikhäll eler vanlig?
  • Nyfiken gul

jag har kermikhäl o jag älskar den!!

Så mycket enklare att hålla rent! Man bara sprayar med fönsterputs, torkar av o sen är det färdigt!

behöver inte stå o gno med svinto eller hälla över vim för att få bort bränt...

• Katja77

Är keramikhäll altså en sån där svart i ngot glasaktigt? Jag är isåfall rädd att den ska gå sönder om man t ex tappar en gjutjärnspanna på.

• Bisquit

Keramik är helt klart bäst!!

FAst bor du i hyresrätt så får du ju en ny om den gamla går sönder...

Mvh G

• Katja77

Inte om jag har sönder den själv, då kan jag ju ine få en ny helt gratis.

• Nyfiken gul

jag lovar att den håller för en hel del....

När jag kör spisfläkten på högsta hastighet dansar alla kryddburkar ner för fläkten o landar på spisen....

tro mig, den håller!

• cirkel

Jag tycker att keramikhäll är bäst! Mycket lättare att hålla ren och dessutom blir den varm MYCKET snabbare!

• nattinattio

induktionshäll är ännu bättre!

• Bisquit

Inte?
    Jag vet att när jag var liten så bodde vi i hyresrätt och lillebror hade ner en parfymflaska i handfatet. Det sprack och där var det inga problem att få nytt.. Gratis.

Dom måste väl ha det försäkrat som allt annat? Varför betalar man annars så hög hyra där??

Mvh G

• Katja77

natti.., ja, det är det säkert men det är inte aktuellt.

• hanna9703

Vi är jätte nöjda med våran keramikhäll så smidigt att hålla rent. Och jag håller med Nyfiken gul den håller för en hel del

Svar på tråden Vad är bäst, keramikhäll eler vanlig?