• LillaRäven

Testikelbiopsi

Om man hittar spermier vid en testikelbiopsi, gör man då en insemination? Eller ivf,icsi?

• Svar på tråden Testikelbiopsi
  • LillaRäven

Okej, tack för svaren!
    Vet ni hur stor chans det är att hitta spermier vid en biopsi om alla andra tester ser bra ut(hormon, kromosomavvikelse) , förutom spermietestet som är 0? 

• LillaRäven

Grattis till graviditeten Glad 

Och tack för svar, vi slits mellan hopp och förtvivlan i den väntan som känns som den aldrig tar slut!
    Har läs varje sida på nätet, men det känns som att det inte är tillräckligt med info!
    Så det känns bra att höra om andras erfarenheter.
    Min man opererades för ensidig kryptorchism när han var 2år, och jag hoppas på att läkaren "råkade" skapa en blockering, vilket isf leder till att vi kommer kunna bli biologiska föräldrar!

• LillaRäven

Förresten, vilket avsnitt av sjukhuset var det?

• LillaRäven

Tack så mycket! 
    Vi får se vart det bär av, får de sista provsvaren på FSH och LH i nästa vecka. Håll tummarna!

• LillaRäven

Nu blir jag fundersam! De sa att de skulle ta 3 prover. Vi har fått svar på 2 vilka var, kromosomprov och testosteronprov. Vilket kvarstår? Internet är vilseledande ibland!?

• LillaRäven

Moii, hur menar du me 30% av gångarna? 30% av Sveriges befolkning?

• LillaRäven

Okej, tror att de tog dom proverna i början av utredningen. Men jag vet inte?

• LillaRäven

Jag tänkte så klart att du menade att  30% av de män som gör biopsi i Sverige få ett positivt svar.
    30% av gångarna, hänger jag inte riktigt med på...faktiskt.  

• LillaRäven

Aha okej, nu är jag med! Tack för den nya kunskapen! Som sagt, det här är en hel vetenskap Glad

Svar på tråden Testikelbiopsi