• Jag kom inte på något bättre

Hur mycket kan vi gå ner på 2 månader? Följ med :)

Nu är det såhär att jag är less på min övervikt!! Såååå nu ska jag skaffa gym/simkort och gå ner till 55kg till min födelsedag den 2 december :P
    varje vecka så berättar vi hur mycket vi gått ner i vikt (på fredagar) vikt vid början, och veckans vikt, och målvikten!

inga bantningsmetoder, inga piller, bara gammalt hederlig träning och bra mat!

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Svar på tråden Hur mycket kan vi gå ner på 2 månader? Följ med :)
  • beautifuldisaster

Får man hänga på här fast ni hållt på lite mer än vecka redan? 

Jag är 163 lång och väger 76 kg (kan knappt tro det själv när jag ställde mig på vågen imorse)

21 kg vill jag gå ner och tänker göra det med motion och att äta nyttigt.  21 kg kommer jag inte gå ner på 2 månader men en liten bit på vägen kommer man nog :)

• Bergkwist85
    Jag kom inte på något bättre skrev 2011-10-05 15:17:54 följande:
    Det gäller att läsa på om vad man kan äta och inte, och välja vilken träning som är bäst för just dig, då kommer det gå jätte bra!
    Min vikt nu är 73 kg, och som du säger så är målvikten 55kg, vet att det låter väldigt extremt, men för varje kilo som jag går ner så är det närmare mitt mål, och om jag inte når mitt mål så mår man ju så himla mycket bättre av att träna tycker jag, man känner sig snäppet snyggare varje gång :)
    hoppas jag lyckas likabra som din bror! Har en kompis som tipsade om att simma ca 3 gånger i veckan 2-3 timmar per gång, väldigt jobbigt, men han gick ner 20 kg (!!) på en månad!
    Anonym (SG) skrev 2011-10-04 19:50:48 följande:
    Började förra veckan med träna på gym igen.
    Var 2 ggr förra veckan och denna vecka var jag igår och tänkte dra dit imorgon igen.
    Har som mål att gå ner ca 10 kg.
    Mäter mig med då jag känner att man borde gå mer efter vad måtten säger än vad vikten, därav ca 10 kg ner.
    Låter jätte bra :) Jo det har du rätt i, att ha med sin längd i det hela också! Jag är ju 163 cm, så jag borde väl väga runt 53-57.. så 55 blir nog bra för min del :Phaha jag vet hur du känner! har en dotter på 2 år och är ensamstående, det är först nu jag lyckats ta mig tid till att träna övh xD
    jag är också ca 163 cm lång, borde nog me ligga i vikt nånstans mellan 55-57 typ.
    men jag nöjer mej med att nå ner till 65 typ, kör mycke styrka, å muskler väger ju mer än fett
    Denna veckan ha jag varit slarvig me maten, men nu ska jag skärpa mej, imån vlir det zumba, på onsdag cx worx och bodypump.
    Jag är lite svag för sötsaker, kan bli svårt att låta bli... men men.
  • Bergkwist85

VIkten för förra veckan:

startrvikt:
    70kg
    vikt nu:
    71kg
    Mål vikt:
    60-65

väldigt dåligt av mej förra veckan!
    Måste skärpa mej!

• Bergkwist85
    Anonym (SG) skrev 2011-10-05 16:08:17 följande:
    Vad man borde väga är ju individuellt. Jag är 2 cm kortare än dig men väger just nu lika mycket som dig. Runt 60 kg är lagom trivselvikt för mig.
    om man ska gå efter kurvan på bvc så finns det en skala på vad man ska väga efter hur lång man är.
    Men huvudsaken är ju att man mår bra! Solig
  • hanna elise

Åh, jag hoppar gärna på här.
    Vägde mej idag och väger 65,5. Så 10.5 kg ska bort (men knappast att jag hinner det på 2 månader).
    Här blir det bara barnvagnspromenader än så länge. Kommer att väga mej på måndagar, då jag annars äter för onyttigt under helgen om jag väger mej på fredagar. iaf om det gått bra för du unnar jag mej både det ena och det andra för att belöna mej för att jag varit duktig ;) 

Mitt första mål är att hamna under 60 kg, sen ska jag ta de sista envisa kilona till 55 kg.

• Anonym (SG)

Har denna vecka varit och tränat på gym 2 dagar. Kanske blir någon dag till!

• Bergkwist85

bodypump idag och zumba igår... och nu har jag fått känningar i halsen *suck*
    sambon har ont i halsen och är fökyld... min son är förkyld och säkert me ont i halsen...
    så nu ryker jag väll me på nått är jag äntligen kommit igång me träningen.

• Pirum

Jag blev så inspirerad när jag såg den här tråden förra veckan att jag har tagit tag i de sista 7 gravidkilona. 

Startvikt 62 kg, längd 162 cm och målvikt 55 kg. 

Resultat efter en vecka: -1,2 kg. Midjan har minskat 1 cm och stussen 2 cm.  

• Pirum

Ooops, sorry, såg nu att man skulle lägga in på fredagar. 

• Anonym (Lchf)
    Bergkwist85 skrev 2011-10-12 22:45:06 följande:
    bodypump idag och zumba igår... och nu har jag fått känningar i halsen *suck*
    sambon har ont i halsen och är fökyld... min son är förkyld och säkert me ont i halsen...
    så nu ryker jag väll me på nått är jag äntligen kommit igång me träningen.
    Här hemma är det också förkylningstider. Jag har legat två dagar och är inne på en tredje riktigt dålig dag idag.
    Men nu måste det börja vända va?
  • Bergkwist85
    Anonym (Lchf) skrev 2011-10-13 12:03:20 följande:
    Här hemma är det också förkylningstider. Jag har legat två dagar och är inne på en tredje riktigt dålig dag idag.
    Men nu måste det börja vända va?
    joo, mitt har nog inte brytit ut än... känner mej fortfarande seg i huvudet så.
    men för din del vänder det nog snart Solig
  • Pirum

Drygt att vara sjuk eller småsjuk. Hoppas ni kryar på er snabbt! 

• Bergkwist85

går inge bra för min viktminskning... *suck* de va inte lätt att komma iväg att träna heller med en liten plutt hemma.
    jag få åka 3 mil för att träna...

• Anonym (SG)

Har idag vart iväg och tränat på gymmet. Har inte varit där sen förra onsdagen. Men det kändes skönt att jag iaf kom dit idag. Kanske om orken finns att jag drar iväg imorgon fm igen...

• Anonym (MEe)

Ja visst klarar du det, det är bara att sluta o äta! Men om din viktnedgång ska hålla och träningen ska bestå tror jag att 2 december är för ett högt mål.
    Grejen är att folk inte vet HUR man ska göra eller HUR man ska träna men banta bort några kilon kan alla göra!

• Anonym (MEe)

Jag tränar gym 5 drg/vecka med min make som e PT och har enorma kunskaper om kost och träning. Motionscyklar 60 min VARJE dag och mitt mål är 50 kg den 2 december, väger 57 kg och DET BLIR TUFFT!

• Anonym (Lchf)

Nuvarande vikt 87.1. Startade på 89 för 1.5 vecka sen. Målvikt 80.

Svar på tråden Hur mycket kan vi gå ner på 2 månader? Följ med :)