LinneaJosie skrev 2011-10-05 00:27:43 följande:
Jag kan inte låta bli att tänka "verklighetsflykt". Jag känner att jag har oerhört svårt att relatera till detta, och den dominerande tanke jag får är att vissa av de som är med i avsnittet bara är väldigt dåligt rustade för livet som vuxna.
När det gäller dräktbärandet etc är det väl verklighetsflykt på samma sätt som att vissa blir helt fascinerade av en viss tv-serie, eller har hobbies så som rollspel, datorspel. Det är roligt. Vuxna borde leka lite mer och slappna av.
När det gäller att identifiera sig som djur (dessa två grupper är inte nödvändigtvis samma), så ... ja, vad beror det på? Jag känner inte att det har med verklighetsflykt att göra, lika lite som en transsexuell flyr från verkligheten eller en person som har andra speciella behov. Det kan vara svårt att förstå sig på folk som är annorlunda från en själv. Jag har svårt att förstå mig på människor som tycker det är viktigt att vara vanlig och smälta in. Och en promiskuös person har nog svårt att förstå sig på en asexuell person. osv.
Huvudsaken är väl att man lever ett gott liv. Tar hand om sig själv, mår bra, har vänner, klarar av sitt jobb etc. Sen om man tycker det är kul att klä ut sig till en maskot på helgen, ja... det är väl upp till dem?