• fair

Esther eller Edith rösta!

Vi väntar vår andra dotter, blivande storasyster heter Thilde. Trodde ett tag att vi var överens om lillasysters namn men inte det :P Nu är favoriterna Esther och Edith. Men vilket passar bättre?
    Har redan en tråd, www.familjeliv.se/Forum-3-123/m61398829.html  men ville ha en omröstningstråd också, för att lättare se resultat.

Tacksam för hjälp!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Esther eller Edith rösta!
  • Taggen

Båda är fina, med Edith tycker jag var och varannan unge heter nuförtiden. Ta Ester!

• Isola80

Gillar Ester bäst. Skulle min tvåa hetat om det blev en tjej. Men utan h är mycket finare och svenskare!

• MalinV

Jag gillar Esther bäst - och jag tycker ni kan köra med "h" eftersom ni har "h" i Thilde med! Thilde och Esther eller Tilde och Ester är "snyggast" eller vad man ska säga, och stora tjejen heter ju redan Thilde. Tycker jag iaf...

• Mrs Chika

Ok, jag är lite ambivalent, så jag röstade på EDITH. Fast jag tycker namnen är väldigt lika, men samtidigt är de så olika stil, så det funkar toppen iallafall. Gillar personligen Esther mer och skulle själv kunna tänka mig Esther till en dotter, men Thilde och Edith är bättre ihop.

• fluu

Himla fina namn båda två! Men jag röstade på Edith.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Qaroliine

Röstade på Edith!

Ester låter för hemskt på skånska, vi säger ju Estorr

Tilde 101221
  • Benzaiten

Esther! vår katt heter tyvärr redan Esther annars hade det namnet varit mitt o min mans nummer 1 namn på tjejlistan.

Svar på tråden Esther eller Edith rösta!