• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tycker du att din 12åriga dotters pojkvän ska vara?
  • Kimmice

När jag var 12 hade jag pojkvän till att ge mig fjärilar i magen, skicka gulliga sms, gå och fika med, umgås med. Varför skulle man inte få ha det? Men som många andra säger. Huvudsaken att han är trevlig, omtänksam och snäll med min dotter. Sedan får han gärna vara den han är, helt enkelt.

• JuliaåRonjasmammis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-05 15:05:08 följande:
    För tidigt för vad?

Tja, min erfarenhet dels från när jag själv var 12 och dels från när min äldsta son var 12 är att man är kär i någon och vill umgås. Man läser läxor ihop, spelar spel, bakar muffins efter skolan, ser på film/går på bio, eller hänger med kompisarna. Precis som man gör med sina vänner, fast man "vet" att man "är ihop".

En liten puss eller hålla handen lite någon gång kanske, sådär så att det killar i magen. Inget konstigt alltså.
    Tillägger; det finns säkert de som är mer avancerade än så, men jag tror inte det är det vanliga när man pratar om pojk- och flickvänner i 12-årsåldern.
    Life's a bitch and then you die
  • skorpionen80
    För tidigt för vad?

Tja, min erfarenhet dels från när jag själv var 12 och dels från när min äldsta son var 12 är att man är kär i någon och vill umgås. Man läser läxor ihop, spelar spel, bakar muffins efter skolan, ser på film/går på bio, eller hänger med kompisarna. Precis som man gör med sina vänner, fast man "vet" att man "är ihop".

En liten puss eller hålla handen lite någon gång kanske, sådär så att det killar i magen. Inget konstigt alltså.
    För tidigt för sex och allt annat vad förhållande innebär (framtid ihop, veta vad man vill, kunna säga ifrån om den andra ställer konstiga krav etc). En 12-åring är ett barn fortfarande...

Det du pratar om är kompisar, inte pojkvän...
  • CeeJay
    För tidigt för vad?

Jag håller med dig !!
  • CeeJay
    skorpionen80 skrev 2011-10-05 15:07:53 följande:
    För tidigt för sex och allt annat vad förhållande innebär (framtid ihop, veta vad man vill, kunna säga ifrån om den andra ställer konstiga krav etc). En 12-åring är ett barn fortfarande...

Det du pratar om är kompisar, inte pojkvän...
    Inte ens alla 25-åringar har ju sånt typ av förhållande, där man planerar framtid och vet vad man vill
  • NizzY

en snäll plugg häst =) om min 12 måste nu har pojkvän  men jag som själv förlorade oskulden som en  (dum)13 åring med en pojkvän som själv var 22
     måste väl ändå vara realistiskt så ...en snäll plugg häst

• skorpionen80
    CeeJay skrev 2011-10-05 15:12:28 följande:
    Inte ens alla 25-åringar har ju sånt typ av förhållande, där man planerar framtid och vet vad man vill
    Nej, självklart inte, men att säga att en 12-åring har en pojkvän blir så uppenbart fel eftersom det inte är pojkvän på något plan (förhoppningsvis). Vad är det som gör det till pojkvän? Man umgås lite extra, typ bästa vänner är ett bättre ord?

För mig låter det ungefär som när en 3-åring gifter sig med katten - en lek och det har inget med giftemål att göra egentligen. Man härmar de vuxna till viss del. Och här har jag svarat från det vuxna perspektivet på förhållande, inte barnens.
  • anezka

Snäll och omtänksam sen får han vara och se ut hur som helst men helst ser jag att min dotter inte har någon pojkvänn vid den åldern

• Indillia
    skorpionen80 skrev 2011-10-05 15:22:50 följande:
    Nej, självklart inte, men att säga att en 12-åring har en pojkvän blir så uppenbart fel eftersom det inte är pojkvän på något plan (förhoppningsvis). Vad är det som gör det till pojkvän? Man umgås lite extra, typ bästa vänner är ett bättre ord?

För mig låter det ungefär som när en 3-åring gifter sig med katten - en lek och det har inget med giftemål att göra egentligen. Man härmar de vuxna till viss del. Och här har jag svarat från det vuxna perspektivet på förhållande, inte barnens.
    Man håller hand, kanske pussas och är KÄR. Var du aldrig kär som barn? 

Jag hoppas mina döttrar får snälla och fina pojk(eller flick-)vänner. Kanske en plugghäst som hjälper dom med läxorna eller en datanörd som hjälper mig med datorn.
Svar på tråden Hur tycker du att din 12åriga dotters pojkvän ska vara?