Inlägg från: Familyboom |Visa alla inlägg
  • Familyboom

3 månader och ammar varannan timme..

Vår son blir 3 månader nästa vecka och är väldigt envis med att sova dagtid samt att han vill amma ofta.
    Han har enda sedan han föddes haft ett enormt sugbehov. Började med napp när han var 3-4 veckor då han i princip ville ligga vid bröstet hela tiden. Nu vill han äta varannan timme nästan hela dygnet.
    Han somnar oftast mellan 19-20 på kvällen efter att han har fått amma+ ersättning. Oftast sover han i 5 timmar och vill sedan äta. Somnar om och vaknar efter 2 timmar igen och vill därefter äta varannan timme.
    Ersättning han han fått efter amningen på kvällen då han inte blivit nöjd med enbart amning.

Hur ofta äter era barn som är 3 månader?
    Folk i min omgivning tycker att varannan timme är ofta. Men alla barn är olika och det är väl normalt?

När det gäller sömn på dagarna så är det ganska kämpigt ibland. Det har bara varit vagnen som funkat. Då sov han ca 3 timmar på förmiddagen efter en promenad och sedan 1-2 timmar på eftermiddagen.
    Nu däremot sover han oftast bara under själva promenaden och ibland kan jag få honom till att sova 1 timme i sin säng.
    Han somnar ofta vid amningen eller när man bär honom i famnen, men lägger jag honom så vaknar han efter 5-10 minuter. Kan det vara så att han inte blir tillräckligt mätt om dagarna?

Vill så gärna att han ska kunna sova dagtid. Han ska ju inte sova i famnen. Ibland är ju okej men inte alltid.

Svar på tråden 3 månader och ammar varannan timme..