• öbarn

akupunktur?? hormonstimulerande??

är det någon som provat akupunktur?? de sägs att det är hormonstimulerande och det skall produceras mer blod till livmodern??

• Svar på tråden akupunktur?? hormonstimulerande??
  • zmultronet

Kan mkt väl tänka mig att det är bra med akupunktur. Alternativa behandlingar jobbar med att få igång flödet i kroppen, cirkulation m.m. Jag som jobbar med zonterapi jobbar liksom akupunkter fast under fötterna... och jobbar mkt med hormoner och olika partier för att stimulera systemet.
    Så visst ökar det cirkulationen i kroppen, helt klart.

Mvh Jenny

• Jola

Hej

Nu hittade jag den här tråden. Jag och min sambo går som sagt på akupunktur. Det stärker våra kroppar rent generellt, får igång blodcirkulationen, stimulerar mjälten och levern. Han ska behandla mina PMS besvär och mina sömn besvär också. Sambon konsentrerar han sig mer på fertilitetsproblemen och stärker kroppen rent generellt, får igong blodcirkulationen. Jag tror stenhårt på detta, hoppas bara att det funkar.

• bubbelmaja

Jag går då och då på akupunktur och när jag var där i samband med att jag slutat med p-piller nämnde jag att mina cykler var så ojämna och att jag var osäker på om jag hade ordentlig ägglossning. Hon stimulerade punkter som har med ägglossning att göra och på kvällen drog det i äggstockarna ordentligt. Tror helt klart att det kan funka. Blev inte gravid då men cyklerna blev i alla fall kortare. Blev gravid i Thailand, när jag fått fotmassage som mer påminner om zonterapi flera gånger i tiden runt äl.

• Pico

Jag har gått på akupunktur under en längre tid. Jag mådde jättebra av det, blev lugnare och jag blev av med min mensvärk etc. Men tyvärr blev jag inte gravid trots det. Ska ev börja igen nu när det blir dags för ivf för att lindra biverkningarna och öka chanserna.

Lycka till!

• ElinPeelin

Hej

jag gick på akupunktur inför och medans vi gjorde insemination. Och vi lyckades!

• zmultronet

Alltid roligt att höra när det går bra=)
    Intressant att höra åt andra hållet oxxå, självklart=) Men jag kan bara Gratulera!!!!
    Kram jenny

• Fröken N

Jag fick i alla fall en sjuhe#vetes mensblödning när jag gjorde akupunktur. Störtblödde i 9 dagar mor mina vanliga 4...Så ja jag tror det ökar genomblödningen i livmodern
    FN

• zmultronet

Blev du bättre sedan då? Eller fortsatte du störtblöda varje mens? Mvh Jenny

• rödbetan

Jag har tvärtom fått ordentlig blödning men 4 dagar i stället för runt 6 eller mer och haft den på dag 28 och dag 29 de sista gångerna så nog verkar det funka

• Fröken N

Jag störtblödde bara då jag gjorde akupunkturen...månaden efter var det "normalt" igen

Svar på tråden akupunktur?? hormonstimulerande??