Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Pappa duger inte!

Vår kille på lite över 2½ år är inne i samma fas. Mamma ska läsa, natta osv osv. Är jag inte med är pappa kung, men annars ska han hålla sig undan. Vi ignorerar det mest här hemma och har upptäckt att det inte är lika kul när det inte blir en reaktion på det. Pappa säger godnatt ändå och vill sonen inte pussas då så fine. Vi gör ingen stor grej av det och säger inget som skuldbelägger/ger dåligt samvete. har flera vänner där deras barn gör mer eller midnre lika så verkar vara ngt många små testar/gör.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Äsch ha inte dåligt samvete. Ibland slinker det ut något man inte borde säga, det händer nog oss flesta. Pappan får helt enkelt försöka att komma ihåg att det inte är personligt och något barnet gör för att vara elak. Barn testar ju de föräldrar de litar på älskar dem ändå . Vi kan ofta se på sonen hur han sneglar lite på pappan när han säger att mamma ska sitta bredvid eller vad det är för att se om det blir ngn reaktion. Sonens bästa kompis är inne i samma fas men han säger istället "jag älskar bara mamma inte dig pappa" och klart det svider för pappan, men han svarar varje gång "jag älskar dig xx ändå". Men igår ville sonen både krama och pussa pappa godnatt så det kanske vänder lite .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Pappa duger inte!