Anonym (Undrar) skrev 2011-10-08 17:58:16 följande:
Har inte sagt att jag ska vara med utan jag vill ha någon annan med i samtalet en som inte hör till soc, och nej detta handlar inte om misär i hemmet utan mer om mig som mamma nu med adhd och att deras far dött. Idiotisk utredning överhuvudtaget som sagt var, blev jag sämre mamma nu bara för att inte pappan e med i bilden, ja kanske ett tag men jag brister ej i omsorgen om mina barn och somsagt var jag har haft adhd hela livet men inget som gör att jag inte kan vara mamma
Skillnaden är ju rätt markant mellan att vara mamma med ADHD tillsammans med en "normalfungerande" pappa, och att vara helt ensam om ansvaret för barnet, med den problematiken som ju kan se olika ut. Det handlar nog om att utreda huruvida du behöver nåt stöd eller nån avlastning nu när pappan inte är med i bilden.
Om avlastning och stöd kan hjälpa dig är det ju bara att tacka och ta emot, det är det nog många av oss helt ensamstående föräldrar som egentligen skulle må bra av att få. Om du inte har nåt behov av stöd eller avlastning och det inte påverkar din omsorgsförmåga s¨å kommer ju utredningen att visa det så det finns ingen anledning att gå i försvarsställning. Detta är en service som samhället erbjuder