• Anonym (Undrar)

Får soc prata själv med små barn

Som rubriken lyder får soc tanter prata enskilt med små barn utan annan vuxen i sällskap. Hur vet man då att inte soc hittar på saker som barnen kanske ej sagt...

• Svar på tråden Får soc prata själv med små barn
  • Anonym
    Anonym (Undrar) skrev 2011-10-05 20:57:35 följande:
    Som rubriken lyder får soc tanter prata enskilt med små barn utan annan vuxen i sällskap. Hur vet man då att inte soc hittar på saker som barnen kanske ej sagt...

Men Herre Gud varför skulle Soc hitta på saker som barnet inte sagt?
    Finns INGEN som helst anledning till att dom skulle göra så!
    Absurda tankar. 
  • EtKm5
    Anonym skrev 2011-10-05 21:59:13 följande:
    Men Herre Gud varför skulle Soc hitta på saker som barnet inte sagt?
    Finns INGEN som helst anledning till att dom skulle göra så!
    Absurda tankar. 
    Det finns många misslyckade och efterblivna förlorare som jobbar på sos. Det är inte direkt samhällets vassaste knivar som utreder barns hemförhållanden. Så jag ser ingen som helst omöjlighet i att de vrider sanningen till sin egen tillfredsställelse snarare än sanningen och barnets väl.  Tycker TS fråga är mer än befogad. 
  • Anonym (insatt)
    EtKm5 skrev 2011-10-05 22:03:13 följande:
    Det finns många misslyckade och efterblivna förlorare som jobbar på sos. Det är inte direkt samhällets vassaste knivar som utreder barns hemförhållanden. Så jag ser ingen som helst omöjlighet i att de vrider sanningen till sin egen tillfredsställelse snarare än sanningen och barnets väl.  Tycker TS fråga är mer än befogad. 
    here we go again ....
  • Uppöveröronenförälskad
     Definiera gärna "misslyckad och efterbliven"... och berätta gärna även i vilken "låda" samhällets vassaste knivar ligger ( Om det går så lätt att urskilja och ihopklumpa.)
  • Anonym
    Uppöveröronenförälskad skrev 2011-10-05 23:03:41 följande:
     Definiera gärna "misslyckad och efterbliven"... och berätta gärna även i vilken "låda" samhällets vassaste knivar ligger ( Om det går så lätt att urskilja och ihopklumpa.)
    Det var väl lite grovt uttryckt, kan jag hålla med om

Men varför är det så svårt att acceptera att det jobbar idioter på soc?
    Det jobbar idioter på ALLA arbetsplatser
    På bilverkstan, Ica, sågverket, regeringen, posten och ja just det soc
  • Anonym (Undrar)

Jag om någon vet att det jobbar idioter på soc efter att själv varit omhändertagen som barn enligt lvu. Soc lyssnade inte på det jag sa utan vred sanningen tills den passade dem själva. Varför blev 1 barn av 4 lvuade?
    Sen helt plötsligt så gjorde man sig omöjlig i fosterhemmet och på ett par dagar var lvu borta och jag fick flytta hem igen.  Nej jag litar verkligen inte på soc och kommer aldrig att göra...

• Anonym (idioter finns)

soc kan vara riktigt jävlig själv blivit lvuad för att mamma var för sjuk men inte min lillebror som då va typ förstaklassare kanske!!sedan ringde jag soc själv som ca.9åring och ville ha hjälp för mamma svimma flera ggr per dag och vart anorexismal vet inte vad som hände riktigt.hade en bror på 2år,men ingen hjälp fick vi.

• Anonym

Under en utredning som rätten "beställt" så pratade de med mina barn själva. de var dock 7 och 9 vid tillfället och den lilla tyckte att det var jätte kul medan den stora var mera skeptisk.
    De vred och vände inte på historierna (vad jag vet) och allt fick ett lyckligt slut.

• J1983
    Det man alltid måste komma ihåg är att soc tjänar faktiskt inget på att omhänderta barn i onödan, det kostar bara en massa pengar som det alltid finns dåligt av vid socialförvaltningar.

Med det inte sagt att det inte finns idioter på soc men jag håller definitivt inte med om att flertalet skulle vara mindre lämpade att jobba inom området. 
  • 86an

Enligt 11 kap 10 paragrafen i socialtjänstlagen får barnet/barnen höras utan vårdnadshavarens samtycke och utan att vårdnadshavaren är närvarande. Däremot är socialtjänsten skyldig att meddela vårdnadshavaren innan samtalet.

Svar på tråden Får soc prata själv med små barn