Får soc prata själv med små barn
Som rubriken lyder får soc tanter prata enskilt med små barn utan annan vuxen i sällskap. Hur vet man då att inte soc hittar på saker som barnen kanske ej sagt...
Som rubriken lyder får soc tanter prata enskilt med små barn utan annan vuxen i sällskap. Hur vet man då att inte soc hittar på saker som barnen kanske ej sagt...
Jag om någon vet att det jobbar idioter på soc efter att själv varit omhändertagen som barn enligt lvu. Soc lyssnade inte på det jag sa utan vred sanningen tills den passade dem själva. Varför blev 1 barn av 4 lvuade?
Sen helt plötsligt så gjorde man sig omöjlig i fosterhemmet och på ett par dagar var lvu borta och jag fick flytta hem igen. Nej jag litar verkligen inte på soc och kommer aldrig att göra...
soc kan vara riktigt jävlig själv blivit lvuad för att mamma var för sjuk men inte min lillebror som då va typ förstaklassare kanske!!sedan ringde jag soc själv som ca.9åring och ville ha hjälp för mamma svimma flera ggr per dag och vart anorexismal vet inte vad som hände riktigt.hade en bror på 2år,men ingen hjälp fick vi.
Under en utredning som rätten "beställt" så pratade de med mina barn själva. de var dock 7 och 9 vid tillfället och den lilla tyckte att det var jätte kul medan den stora var mera skeptisk.
De vred och vände inte på historierna (vad jag vet) och allt fick ett lyckligt slut.
Enligt 11 kap 10 paragrafen i socialtjänstlagen får barnet/barnen höras utan vårdnadshavarens samtycke och utan att vårdnadshavaren är närvarande. Däremot är socialtjänsten skyldig att meddela vårdnadshavaren innan samtalet.