Hur startade din förlossning?
Mina värkar drog igång den 27:de maj i år.
Vi låg och kollade film och det var värkar var tredje minut...jag vågade inte föda barn, så jag försökte lura i min kille att jag hade ätit en dålig räkmacka och det var tarmarna som krånglade :) han spelade med, men tog tid på värkarna i smyg. När jag haft värkar mellan 20:00-04:00 ringde min kille hem min mamma till oss som också skulle vara på förlossningen och jag förstod att nu kan jag inte knipa längre, bebin vill ut och sju timmar senare var bebisen ute! En frisk lite goding! 
Så jag gjorde det mesta arbetet hemma, dock på sjukhuset var jag bara öppen tre cm när jag kom in, kroppen sammarbetade inte i samma takt som som bebisen hade, så på en timme öppnade jag mig från 3-10, aj aj aj. Och ryggmärgsbedövningen satte sig i knät istället för där den skulle och lustgasen fick jag inte utan fick andas syre då hans hjärtljud sjönk. Så det blev en förlossning utan bedövning med värkar varannan minut i sju timmar. Men jisses vad värt det var, för jäklar vilken lite gulleplutt jag fick ut! ;)
Lycka till alla gravida hjältar!