Jag reagerar nog starkast på att hon försvarade de barn som mitt under genomgång och när en kamrat fick en fråga att svara på gick fram och viskade till läraren. Hon sa att det är främst flickor som inte vågar räcka upp handen och prata inför klassen som gör så. Men har de inte nåt mycket viktigt att säga så varför gå fram till läraren i det läget, varför inte kunna vänta? De här barnen som tillåts göra så stör ju de andra barnen och blir ju verkligen inte stärkta och hjälpta till att lära sig prata inför grupp.
Jag haller med dig.
Det later absolut vidrigt och bedrovligt.
Tyvarr har det blivit sa att manga larare tappat respekt for sig sjalva, och darfor gar det inte att forvanta sig att barnen ska visa respekt for dom.
Hela svenska ideologin bygger pa att barnet ska sta i centrum hela tiden osv istf att barnet ska vara en del av en storre grupp.
Darfor har de flesta barnen ett valdigt stort ego nufortiden, inget avstand till de vuxna, och de bara skulle aldrig forsta att de inte far "stora" andra barn eller en vuxen. "Jag forst" ar det enda de har lart sig pa forskolan i Sverige.
Forut skulle man ha kallat det for dalig uppfostran, men i Sverige anses det som "blomstrande personlighet".
Sa lange sana beteenden ar varderade som positiva kommer den svenska skolan att fortsatta sjunka.