Min man är intresserat av allt utom oss!
Hejsan,
jag vet varken in eller ut längre. Jag har 2 år efter min skilsmässa gift om mig med världen känslormässigaste karl jag kunde hitta. Vi kunde ligga hela nätterna och prata, drömmar och ägna oss åt varann. Allting gick väldigt fort fram mellan oss, men då verkade det som om vi båda ville det. Jag har ett barn sen tidigare, en flicka som fyllde 10 år i år. Det har funkat mellan de i början, men när vi flyttade ihop började han klaga på hur bortskämt hon är och avståndet mellan de blev större och större. Jag tror fortfarande att hon gilla honom väldigt mycket, men han ger henne inte en chans att komma varandra närmare.
Nu till problemet som är ännu större. Enl. 2 utredningar för några år sedan (långt innan vi träffades), kan inte jag får barn längre. Strax inna jul 2010 utblev min mens och jag blev gravid!!! Chocken hos mig satt så hård att jag allvarligt funderade och göra abort, min man ville absolut har barnet och efter första ultraljud, ville jag oxå det. Tyvärr blev min man mycket passiv under hela graviditeten, han drog sig mer och mer undan och började leva SITT liv, såg mig och mina behov inte längre och skaffade sig intressen för att komma hemifrån. I början fick jag följa med, sen ville han vara helt själv. Han är ute och fiska. Jag fick göra allt själv från att går till MVC till att inreda barnrummet. Han fanns inte med i bilden. Alla sa till mig när barnet fötts blir det annorlunda ska du ser. Vår son fötts den 19/8-11 med diagnos medfödd grå starr på ett öga. Det tog oss väldigt hård och enligt min uppfattning, svetsade det ihop oss igen! Min man blev sitt gamla jag igen och tog väl hand om sonen och mig - tills han började jobba igen. Nu ägnar han ännu mer fritid åt sitt fiske, han är ute 2-3 ggr i veckan, inga heldagar, men ändå. Vi har grälat så pass mycket att han har velat separeras, men lugnade sig igen. Han säger att jag inte låta han får göra nånting själv. Jag kontrollera honom och han behöver tid för sig själv. Han orka inte med mig längre. Han är frånvarande även när han är hemma, goggla och läsa om fiske hela tiden om han inte "få" åker ut. Vi prata ingenting längre och om så grälar vi bara och kommer fram till att det är bäst vi separeras. Men jag vill inte! Vår son är bara 7 veckor + sitt handikapp, han behöver oss båda och jag behöver min man. Bortsett från det så älskar jag honom lika mycket som dag ett, jag vill inte vara utan honom.
När han tar hand om vår som här hemma är han en kanon pappa, det finns ingenting att klaga på. Han är jätteduktigt med tanke på att det är hans första barn.
Har föreslagit familjerådgivning, men han vill inte. Vad ska vi göra? Hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-06 13:08
Har glömt och skriva att han självvalt jobba enbart kvällar + att han har långa resor till jobbet. Så han åker till jobbet 11:30 och komma hem 22:00. Vi har bara en bil, så jag är fastlåst här hemma med barnen. Han fiska 2-3 ggr varje vecka, men skulle vilja åker oftare en så och han "fick". Det blir inte mycket tid över för oss och de får timmarna han är hemma på förmiddagar är han bara trött och vill vara ifred.