• Simrin

V.38 - Hjälp, det trycker mot underlivet??!

Jag har två veckor kvar till BF och idag så har det varit ett konstant tryck mot underlivet. Det känns som om blygdläpparna är jätteömma.
    Det känns nästan bara när jag står eller går.

Är det någon som vet vad det är? Kan det vara förvärkar?
    Eller foglossning (har inte haft foglossning tidigare) ?

• Svar på tråden V.38 - Hjälp, det trycker mot underlivet??!
  • Snuttepluttan

Jag tolkar det mer som att det är barnets huvud som sjunker djupare ner i bäckenet. Därför känns det så. Har varit så för mig de senaste dagarna. Tycker det trycker väldigt obehagligt mot urinröret.
    /Maria v37+0

• Fjällan

Det är nog bara bebisen lilla huvud som trycker ner sig i bäcken gången och är nog på väg att fixera sig..

• Nela

Hade exakt likadant i vecka 38. Det är nog bara bebisen som trycker ner. Det känns lite bättere nu (är i vecka 40).

• webvoyage

Sa har jag haft sedan v.33 och min BM sager att det ar en sorts foglossning. Min bebis ligger ganska hogt upp och har inte fixerat sig och jag ar nu i v.39.

Just underlivet ar det som gor mest ont hela tiden. Har ingen ryggvark eller annan smarta. Mina sammandragningar kanns dock som att jag stryps och far svart att andas, men det kanske ar for att den ligger hogt upp.

Jag vet hur du kanner det. I borjan hade jag det enbart nar jag stod eller gick, nu i slutet kan jag fa det aven nar jag ligger ner...

• Simrin

Tack!
    Det kan nog stämma att bebisen fixerar sig. Vid förra kontrollen hos BM så var h*n ännu inte fixerad. Det är ju bra om det äntligen sker.
    Synd bara att det inte var något annat, typ dags för förlossning.
    Jag längtar såååå!!!

Lycka till allihop!

Svar på tråden V.38 - Hjälp, det trycker mot underlivet??!