• Svar på tråden Någon som har dessa "uggs" till sitt barn?
  • smulis 87
    Solitary skrev 2011-10-09 14:34:14 följande:
    Ja, dom är varma och håller sig varma! Men då ska ni köpa äkta uggs om ni vill ha kvalitet. 
    Sk fake håller sig inte alls varma. Äkta är ju riktigt ull medans fake är nå bomullaaktigt o blir nertrampade fort. . De håller även fötterna svala på sommrarna :)  (har provat båda och det är värt o slänga ut ett par hundra mer för äkta!)
    rörigt inlägg, jag vet hihi 

hehe ja de va lite rörigt =P

har du sånna ?  
  • smulis 87
    Thaleia skrev 2011-10-09 15:02:15 följande:
    Menar du att det ska vara vinterskor att ha tex på dagis?
    Isåfall ytterst tveksamt om jag köpt sådana till mitt barn...

nej jag vet inte om de just ska va till dagis =)

tycker dom är så otroligt söta bara så jag vill ha till dottern ändå..
    och då vill jag ju veta om de håller värmen..eller om de mer är för höst än vintern med =)  
  • smulis 87
    Solitary skrev 2011-10-09 14:35:22 följande:
    Ang strl så ta en halv strl större. Så man kan ha varierande strumpor/sockor. 
    men med äkta så kan man gå med ett par tunna strumpor ;) 

dottern är precis året och har lärt sig gå precis..

typ 7 steg ramla 5 steg ramla =P
    och uggs verkar vara kanon som första gå skor =)

vad tycker du? kan du länka till nån du testat till ditt ? som du gillar =)    
  • Lindreas

Söta, men varför tror du att uggs är bra första skor?

• axelbus

Jag har själv ett par EMU uggs, och de är tokvarma. Dock är de ju gjorda i mocka så speciellt vattentåliga är de inte, och skulle väl av den orsaken inte rekommendera dem till barn. Jag kan oxå tillägga att jag har allt annat än platta tår så sitter de trångt över tårna är de helt enkelt för små.

EMU är ett konkurrerande märke till just UGG och jag skulle inte kalla dem fejk. Av samma orsak som jag inte kallar Nike för fejk, när jag jämför adidas med Nike.

Jessan

• vikarien

Att ha när man sitter i vagnen kan jag tänka mig att dom är okej, men att ha på förskolan att leka i så säger jag bara nej nej nej!

Rejäla kängor med ullsockar i säger jag bara! =) Viking eller Ecco förespråkar jag!  

• Thaleia
    Lindreas skrev 2011-10-09 18:50:19 följande:
    Söta, men varför tror du att uggs är bra första skor?
    Undrar jag med. Jag skulle nog säga tvärtom...Barn behöver lite mer stabila skor som första gåskor.
  • Lindreas
    Thaleia skrev 2011-10-10 09:47:58 följande:
    Undrar jag med. Jag skulle nog säga tvärtom...Barn behöver lite mer stabila skor som första gåskor.
    Ja, ett par där de kan röra fotleden i, ungar har ju jäkligt svårt att gå i gummistövlar, och uggs är väl inte mycket bättre, i utformningen?
  • smulis 87

Men nu har jag ju inte enbaaaart tänkt att ha sånna på dottern =P hehe utan självklart andra skor med =)
    har redan kavat defender åt henne också ..

och varför ja tänkte att de är bra första skor är för att de är lätta lixom =P 

• Lindreas
    smulis 87 skrev 2011-10-10 19:50:35 följande:
    Men nu har jag ju inte enbaaaart tänkt att ha sånna på dottern =P hehe utan självklart andra skor med =)
    har redan kavat defender åt henne också ..

och varför ja tänkte att de är bra första skor är för att de är lätta lixom =P 

Ja, alltså, du får såklart köpa vilka skor du vill till ditt barn! Men jag kan inte hålla med om att de är bra "första-skor" ur det avseendet. Söta är de dock! Du ska nog ta en storlek som är lite för stor, just för att de är platta i tån, så hon inte fryser.
  • smulis 87
    Lindreas skrev 2011-10-10 20:21:39 följande:
    Ja, alltså, du får såklart köpa vilka skor du vill till ditt barn! Men jag kan inte hålla med om att de är bra "första-skor" ur det avseendet. Söta är de dock! Du ska nog ta en storlek som är lite för stor, just för att de är platta i tån, så hon inte fryser.

hehe jaa de vet ja :)

storleken är efter åldern..så de är de svåraste :/   
  • Dreams Never Ends
    viseversa skrev 2011-10-07 15:40:41 följande:
    Nej dom håller inte varmt om dom sitter trångt på foten.
    Du har skrivit nu 3 gånger att dom är trånga. Vad gör man då? Köper en större storlek såklart! Förvånad
Svar på tråden Någon som har dessa "uggs" till sitt barn?