sweety88 skrev 2011-10-07 20:24:23 följande:
Måste fråga, normal portioner? Hur mkt talar vi då om? Hur ofta äter du? Hur kan en matdag se ut för dig? Fantastisk resultat förresten!
Hmm ja du, normal som en tjej som väger 62 kilo äter kanske. Haha, jag vet inte.
Men alltså, jag vet inte varför jag kan äta så pass mycket, och jag får tänka på det så jag inte går upp igen. Jag äter helt "normalt", frukost lunch middag, men om jag håller mina måltider små måste jag äta mellis emellan. Kan bli skakig om det går för lång tid, och jag har lite blodsocker fall ibland. Då får jag tänka mig för och äta ordentligt.
Tack så mycket.
Ja, en matdag, varierar väldigt. Eftersom jag pluggar på distans och är hemma så kanske går upp och äter vid 9 och äter en frukost, två mackor ett glas vatten eller lite havregrynsgröt med mjök. Sen lagad lunch, för att ta något man kan mäta så kanske ett par dl soppa och en knäcke, eller en laxbit och ris grönsaker och sås, en vegetarisk filé och några dl makaroner och sås, eller 3 pannkakor.
Jag skulle vilja säga att ALLT beror på vad det är för konsistens på maten jag äter, pannkakor kan jag bara äta 3st sen blir jag dålig eller geggig i magen, medan äter jag pasta med korv kan jag äta mycket mer, och kokt potatis kan jag äta ännu mer. Couscous kan också gegga så det får jag äta mindre av.
Kanske äter nån frukt, eller macka eller om vi har lite rester på eftermiddagen, sen en vanlig middag, samma som lunch (om jag varit duktig och ätit lagad lunch, annars är lunchen mer som en stor frukost). Sen på kvällen äter jag ofta nåt litet, beroende på hur sent jag är uppe, men två frukter eller lite gröt eller fil eller nåt.

Är jag vaken sent så måste jag äta ytterligare en gång.
Vart lite rörigt hoppas du fattar nåt