• min hemlighet

hur håller ni er vakna?

jag vill av fler anledningar inte ha min 3-veckors dotter sovande i vår säng men jag har såååå svårt att hålla mig vaken under nätterna när jag ammar. ligger ner och ammar henne för om jag ska sitta upp måste jag gå ner på bottenvåningen där jag kan sätta mig i soffan...

hur gör ni andra för att hålla er vakna under liggamning? eller somnar ni med gott samvete och låter barnet äta och sova i eran säng sen?

• Svar på tråden hur håller ni er vakna?
  • min hemlighet

för att kunna lägga tillbaka henne i sin säng

törs inte ha henne i vår säng för att det kan bli för varmt eller hon får våra täcken över huvudet...

• min hemlighet
    pigglet skrev 2011-10-07 21:14:13 följande:
    Jag halvsatt i sängen med en kudde bakom ryggen.
    mmm, har provat men jag får så ont i ryggen
  • Smilla75

Näää, jag har alltid somnat med alla tre ammandes. Kan du inte låta bli att ha täcket uppdraget bara?

• Pyris

Jag sov och hon fick sova kvar i vår säng. 
    Jag brukade lägga henne i hennes säng inför natten, men sen när hon vaknade fick hon komma till oss, jag sov vidare o det gjorde hon med.
    Det var så himla skönt o jag blev inte särskilt störd heller av att hon vaknade på natten. Tyckte det var mycket jobbigare med dom barn jag har haft som fått ersättning och man måste vara vaken. Jag blev helt seg o kokt i huvudet efter ett tag. 

• skogsbäret

Kan du inte sitta upp i sängen och amma?
    Jag har en stor kudde som jag tar bakom ryggen så att det blir bekvämt att sitta upp i sängen och amma.

• MammaTillOliver

Jag somnar så sonen har buffe hela natten
    jag ligger still hela natten så ja e inte orolig för nå täcke över huvudet, ja är ganska lättväckt oxå..

Oliver 24/1-2011
  • min hemlighet
    Smilla75 skrev 2011-10-07 21:15:31 följande:
    Näää, jag har alltid somnat med alla tre ammandes. Kan du inte låta bli att ha täcket uppdraget bara?
    jo naturligtvis men sen är jag rädd att man drar det över sig i sömnen och eftersom hon har huvudet lägre så hamnar hon ju helt under det...
  • Renesme

Sitt och knappa på mobilen, kolla fl och läs nyheterna :)

• Emma 02

Det gick inte så jag halvslummra mig igenom amningen på natten....
    Tyckte att det kändes mysigt och tryggare att ha bebisen i vår säng  

• Lena

vi somnade båda två ibland tom med mjölkuppsamlaren på andra bröstet...

Jag sov som däckad och rörde mig knappt så oftast satt mjölkuppsamlaren kvar nästa gång jag vaknade.

• 7Illyl1

Jag sover i en ganska varm pyjamas och har ett påslakan.

• lövet2

Nej, det är ju halva tjusningen med amningen - att man kan sova sig i genom allt ätande på nätterna!

• Krake

Jag satte mig upp. Det var frestande att ligga kvar och slumra till men det slutade alltid i katastrof så jag försökte vara disciplinerad. Som sagt, skaffa en stor kudde eller nåt som su kan ha som ryggstöd, eller en fåtölj till sovrummet.

Moster, inte monster.
  • Nikki11

Skräddarsits är perfekt när man ammar i sängen tycker jag! :)

• SuzR

du kommer inte orka hålla dig vaken i slutändan, det är viktigt att du sover när du kan. Som tex genom amningen. Jag skulle hellre frysa utan täcke om jag är orolig att barnet skulle få det över sig (vilket aldrig hände) än att hålla mig vaken om nätterna...ta på dig en pyjamas och sov:)

• sten1

Sov i träningskläder (tröja med dragkedja) och amningslinne och skippa täcke? Jag somnade alltid, det gick inte att vara vaken.Vi tog av benen på sängarna också tills barnen blev rörligare.

• Solskensöga

Det gick inte att vara vaken. Dels är det ju mitt i natten och dels frisätts lugnande hormoner vid amningen.

Svar på tråden hur håller ni er vakna?