Massmatning hur göra?
Nu har vi kommit hem med våran prematurtjej som föddes i vecka 32, nu är hon 37 fulla veckor, men väger bara 1995 (född 1822) det är tydligen en katastofal viktuppgång så nu ska hon tokmatas, vi har hittils helammat och jag har väl känt att hon inte sugit som hon ska och att det inte gett så mycket resultat så vi började med 10 ml koppmatning i måndags, men nu räcker inte det då hon bara gått upp 15 på en vecka.
Så idag bestämdes att jag ska amma 20 min sedan flaskmata minst 30-40 ml och in på schema igen var tredje timme, detta har resulterat i en trött bebis som bara sover och kräks vid jämna mellanrum och är verkligen inte hungrig när det är dags att äta och därför ammar hon inte så bra eller något alls så jag får truga med flaska.
Det som jag spontant tänker är att det är en verklig hög ökning på kort tid? kan man inte testa att mata med flaska varannan gång?
Jag kan inte pressa i henne mat när hon kräks!
Vad tycker ni hur har ni gjort?
Enl neo så måste schemat vara såhär men jag tänkte inte på att hon skulle kräkas och att jag måste väcka o truga varje gång, innan när vi helammade så sa hon til själv när hon ville äta, okej hon gick upp dåligt men är det inte lite häftig ökning med 40 ml extra 8 ggr per dygn???