• Äldre 7 Oct 21:48
    30150 visningar
    13 svar
    13
    30150

    Hyperaktiv bebis!

    Går in i v. 38 i morgon och har en väldigt aktiv bebis i magen! Den är så aktiv att jag knappt står ut! Den trycker sig utåt och uppåt... sticker ut något (som jag tror kan vara ett knä) flera cm och det känns som att magen ska spricka när som helst! Jag kan knappt sova alls på nätterna och det är jobbigt att inte få vila ut sig!

    Kan det vara ett tecken på stress eller för lite fostervatten när den är så extremt aktiv!? Den har varit aktiv rätt länge nu, så det är inte direkt "något nytt" fenomen. Men jag läser överallt att bebisen brukar lugna ner sig när det närmar sig förlossningen... troligtvis för att samla lite kraft och för att den naturligt har mindre utrymme!
    Men i mitt fall är det tvärtom... det blir bara värre och värre! Och det oroar mig!! Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Hyperaktiv bebis!
  • Äldre 7 Oct 23:22
    #1

    *puffar* för min tråd! Nån som vet eller känner igen detta! Är det bara jag som har en galen, hyperaktiv bebbe i magen...???

  • Äldre 11 Oct 19:19
    #4

    Ja! Jag hoppas att ni har rätt! Min bebis ligger nu fixerad, så jag hoppas att den är på väg ut snart iaf. Jag kan inte riktigt förklara med ord hur ont det gör och hur mycket den håller på där inne!  När jag pratade med bm i går sa hon att hon trodde bara att det beror på aktiv bebis, att jag inte har nått extra hull som dämpar!  När hon skulle känna på magen så kunde hon hålla om ena foten på den! Det känns som att min mage hade behövt vara större än vad den är! hehe... Kanske kommer ut ett bokstavsbarn... Hjälp!! :-P

  • Äldre 24 Oct 12:26
    #9
    Myggan01 skrev 2011-10-23 17:15:24 följande:
    jag är i v 33 och har en riktigt vwild bebis i magen, jag var också små orolig först om bebis är stressad eller någon typ av överaktiv sjukdom, det är helt sjukt mycket sprattel. men min bm säger att det är normalt och ett bra friskhetstecken, born to be wild:)
    när min kille lägger handen på magen så lugnar h*n sig  lite, då passar jag på att sova, värst på nätterna
    Haha... här lugnar den inte ner sig för att nån lägger handen på! :-P Min man tycker att den rör sig så mycket så att det är äckligt! Är inne i v. 40 nu 4 dagar kvar till BF och jag vill att min vilda bebis kommer ut nu! (dock tycker jag nog att den har lugnat sig liite nattetid nu iaf) skönt om den vänder tillrätta på dygnet nu innan den kommer ut!!
  • Äldre 30 Oct 06:31
    #13
    Älskar DIG redan skrev 2011-10-29 00:27:05 följande:
    Jag har en jätte aktiv liten kille och är nu i vecka 33. Gjorde ett 3D UL nyligen och då hade jag tydligen JÄTTE mycket fostervatten så det verkar inte ha någon betydelse i mitt fall i alla fall. Han vara livlig hela tiden medan dottern var jätte lugn Antar att det kommer komma en kille som inte är lika lugn och som lill tjejen var och är
    hehe... Ja, är inställd på samma! Vet inte om detta är en kille, men jag har mina aningar om det! Flört

    BF+2 nu.... Så himla segt! Bebis har varit lugnare i flera dagar! Men så i går kväll höll den på å dansa till hela
    "Så mycket bättre"  Håller på så mycket att det inte går annat än att ställa sig upp å gunga! Min man sitter å nästan kräks i soffan för att han tycker att det ser så otäckt ut! haha
Svar på tråden Hyperaktiv bebis!