• Suck och suck

Hur länge håller en öppnad Nozoil?

När man haft en Nozoil stående så tycker jag den luktar härsket jag. Men jag vet inte. Begriper inte hur länge de håller sen de har öppnats. Ser INGEN information alls om det någonstans. Inte på nätet heller. Alltså håller den lika länge som själva utgångsdatumet som står för oöppnad burk??? Jag tycker ju att den luktar härsket liksom efter ett tag.

• Svar på tråden Hur länge håller en öppnad Nozoil?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Det håller garanterat inte lika länge som för en oöppnad burk, så utgångsdatumet är inte så intressant.

Det är väl sesamolja i den och den kan rimligtvis härskna. Men det borde ta ett tag.

Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Suck och suck

Jo. Det enda jag hittade typ var en pdf-fil där de skriver utförligt om Nozoil, och det enda de skriver är "Sesamolja har mycket god hållbarhet genom sitt innehåll av starkt antioxidativa ämnen". Tja det kan väl kanske nästan inte oxideras då? Ingen risk att det blir bakterier tyckte sambon. Kemi är inte min starka sida.
    Lite klurigt ändå att gå på det där att det luktar härsket, tror jag. När jag tänker efter så kan jag nog tycka att Nozoil nästan luktar härsket direkt då man köpt det.

Svar på tråden Hur länge håller en öppnad Nozoil?