• Pyssilullan

KAn man ersätta ett ÄGG mot ngt? Ska baka, hade bara 3 ägg ist för 4????

PANIK!

• Svar på tråden KAn man ersätta ett ÄGG mot ngt? Ska baka, hade bara 3 ägg ist för 4????
  • Tanja o Theo

vad e det du ska baka?

• Tanja o Theo

det beror ju lite på vad du ska baka o hur stora äggen är som du har...i vanligtvis så mäter man ju ägg...det kan ju finnas olika stora äg...

• Pyssilullan

Jag ska baka kärleksmums!
    Och gör dubbel sats och nu har jag redan gjort allt, utom at vispa ägg och socker :(
    Kan jag ha i ngt annat tror du?

• Bigfoot

I vissa recept kan ägg ersättas med lite bakpulver utblandat i mjölk.

• Tanja o Theo

om du gör dubbel sats så tror jag inte att det är nå fara...prova!!jag e nästan helt säker att det kommer att bli asgott!!ohh...vad sugen jag vart på det nu mmmm

Bigfoot--ägg ersättas med bakpulver med mjölk...ehhh??????Har ALDRIG hört!!

• Bigfoot

Tanja och Theo: Kan funka i de rätter som behöver ägg för att "pösa upp" litegrann, som tex pannkaka.

• Tanja o Theo

men pannkakor e väl inge bakverk eller e det det? hmmmm*funderar*

• Chaia

Jag bakar alltid helt utan ägg och det går bra, så det är nog ingen fara med din kaka!

• mikalala

i veganrecept brukar man kunna ersätta ägg med mosad banan ta en halv stor banan och mosa det blir ju dock lite annan smak men det passar nog i kärleksmums!

• Bigfoot

Ojdå, så nu att det var kakbak på gång! Näe, då kanske det inte funkar...Sorry!*rodnar*

Svar på tråden KAn man ersätta ett ÄGG mot ngt? Ska baka, hade bara 3 ägg ist för 4????