• Oliviahh

36 timmars flygtid med 19 barn!

Vi ska till Australien snart med hela tjocka släkten! (Och alla i släkten har såklart barn, så det blir 19 barn tillsammans! :o). Flygresan tar 36 timmar och vi skulle behöva tips om allt! Mest om flygresan, tidsfördriv mm :)
    Våran dotter kommer då vara 2 månader. Dem andra familjerna som åker med kommer då vara:

Min syster & hennes man:
    Tvillingar 4 månader (tjej & kille)
    3,5 år (kille)
    5 år (tjej)
    9,5 år (tjej)
    11 år (tjej)

Min bror & hans sambo:
    14 månader (tjej)
    Nästan 2,5 år (tjej)

Min syster & hennes man:
    20 månader (kille)

6 år (tjej)

Min bror & hans fru:
    Tvillingar 7 år (kille & tjej)
    4 år (tjej)

Min sambos bror & hans sambo:
    11 månader (kille)
    4,5 år (tjej)

Min sambos bror & hans fru:
    6 månader (tjej)
    3 år (tjej)
    7,5 år (tjej)

Kan även tillägga att alla upp till 2,5 år är blöjbarn, och 3åringen har nattblöja :)

Så, ge oss alla tips ni kan komma på! :D Mest tips på tidsfördriv och snacks önskas, men blir glad för allt!
  • Svar på tråden 36 timmars flygtid med 19 barn!
  • Natali84

Ojoj långt o sitta för barn. Leksaker bärbar dvd, bok , snacks o annat spännande. Ja klarade knappt 2 barn på en 5 Tim flygresa .. 0-2år)

071022-Nicole, 100322-Antares, bf-111205
  • Oliviahh

Ja, det blir det ju :) Skulle nog inte klarat av det själv, men varken mina eller sambons syskon verkar instämma ;) Tack! :D

• viseversa

Oj jisses ja du gameboy för dom som klarar det,Papper och pennor,spel,leksaker,böcker,tidningar

• Oliviahh
    viseversa skrev 2011-10-08 18:32:48 följande:
    Oj jisses ja du gameboy för dom som klarar det,Papper och pennor,spel,leksaker,böcker,tidningar

tack så mycket! :)

• Triple Trouble

Gud vad jag blev stressad för de stackarna med tvillingar på 4 månader.. har själv tvillingar.. Inte roligt att vara låst med varsin bebis, svårt att äta.. Hoppas de har cots på planet?

Mutor i massor. Slå in små leksaker köpta på loppis i papper och snöre. Ta fram ett då och då. Majskrokar, bokstavskex. Papper pennor. Rittavla, finns små. Iphone med roliga barnappar. Underhåller många timmar.

• Oliviahh

Tack så mycket för tipsen! :D Ja, undrar verkligen hur det kommer att gå... ;) ja, dem har bokat cots, och vi med :)

• Triple Trouble

Engångunderlägg till skötbordet. Engångshaklappar. Plastpåsar till kräkiga kläder. Ombyte till barnen och er. Barnen kan råka spy ner det mesta. Pipmuggar som inte läcker, även till äldre barn. Napphållare så inte nappar ramlar på golvet. Handspritsservetter(finns på ÖB), handsprit om ni lyckas smuggla med det ombord. Vi har kommit undan varje gång vi flugit.

• smufflan

Bärbar dvd med filmer gärna både nya o gamla favoriter, iphone, iPad med spel appar, gamenoy, musiksagor, små leksaker, böcker, ritsaker, små pkt med olika snask tex russin, kex mm

• Pemberly

Ett viktigt tips är ombyteskläder även till de vuxna i handbagaget. En miss vi gjort flera gånger är att vi bara haft med oss ombyte till sonen, men han har ju ofta kladdat ner även oss vuxna. 

Sen ta med mat och snacks till resan, det är inte säkert att barnen (eller de vuxna för den delen) gillar flygplansmaten och är de hungriga kan de bli griniga. Men ta med precis lagom för resan för australien är jättestrikta på att man inte får ta med mat in i landet, så när ni landat måste ni kasta ev överbliven mat.

Vad gäller tidsfördriv så kan ni tänka ungefär som en lång bilresa (om ni nu är vana vid längre bilresor på några timmar), bara att det är ännu längre tid men samma typ av tidsfördriv funkar, för man sitter ju fastspänd i en stol precis som i en bil.

Svar på tråden 36 timmars flygtid med 19 barn!