• Anonym (usha !)

hur fan kan man köra full ??

Farsan o hans polare var här idag och drack en hel del. Farsan skulle på fest... timmarna går och för ett par timmar sen går kompisen ut och alla säger att han ska köra iväg. FULL...

Trodde det var ett skämt, men nej, han körde iväg och farsan ringde snuten, efter en timma får man höra att den personen är i sthlm ! på cirka 10 mil har han kört dit, ungefär en timma tog det när det oftast tar 2 timmar .

Förstår inte hur man kan göra så ?? vad tänker man med när man sätter sig bakom ratten, full och kör iväg `??

• Svar på tråden hur fan kan man köra full ??
  • Sarve

Bristande empati för andra och jäävligt dåligt omdöme! Förstår det inte heller! Likadant de som dricker, så händer det deras ungar något, så kör de iväg till akuten med dem, fulla! Då hade jag hellre avstått från att dricka!

• Anonym (usha !)
    Sarve skrev 2011-10-08 20:22:11 följande:
    Bristande empati för andra och jäävligt dåligt omdöme! Förstår det inte heller! Likadant de som dricker, så händer det deras ungar något, så kör de iväg till akuten med dem, fulla! Då hade jag hellre avstått från att dricka!
    Aså mena du att man inte ska dricka överhuvudtaget som förälder eller är det okej om man har barnvakt ?
  • Sarve

Jag menar - exempelvis - om man är två föräldrar hemma och båda dricker och barnet blir sjukt, så borde åtminstone en avstå från att dricka. Om man som ensam förälder är hemma med sitt/sina barn - så borde man också avstå från att dricka.
       Har man barnvakt är denne ju där ifall det skulle hända något, och kan således framföra ett fordon på allmän väg i fråga om nödfall.

• Anonym (usha !)
    Sarve skrev 2011-10-08 20:36:52 följande:
    Jag menar - exempelvis - om man är två föräldrar hemma och båda dricker och barnet blir sjukt, så borde åtminstone en avstå från att dricka. Om man som ensam förälder är hemma med sitt/sina barn - så borde man också avstå från att dricka.
       Har man barnvakt är denne ju där ifall det skulle hända något, och kan således framföra ett fordon på allmän väg i fråga om nödfall.

Aha, du mena så :P då fattar jag. haha !

Förstår inte det... tragiskt ! alkohol förstör så  mycket...

• Jalert

Många ser det inte som ett problem att dricka alkohol och köra bil.
    Men helt klart så är det något som saknas hos en person som sätter sig bakom ratten efter att ha druckit sprit.
    Jag säger väl inte så mycket om dom som åker dit dagen efter med nån liten tiondels promille över gränsen, även om det är lika fel som att köra dyngfull egentligen.
    Men att sitta och hinka i sig och sen sätta sig och köra, är att likställa med mordförsök/dråpförsök anser jag.
    Den som gör det VET att han/hon utsätter både sig själv och andra för fara. Den VET att den inte har de rektioner och uppfattningsförmågan som behövs för att framför ett fordon. Den VET att det är fel och farligt, men väljer ändå att göra det.
    En person som siktar med en pistol på någon vet också detta, men väljer ändå att göra det.
    Alltså...grovt rattfylleri skulle bedömas på samma sätt som att skjuta eller knivskära någon.
    Dör någon dessutom som följd av det, så ska det ses som mord.

Jag ser varje dag, ja ibland kanske även flera ggr/dag, bilar som mycket väl kan framföras av påverkade förare. Har många ggr ringt polisen om det och alltid fått positiva rektioner från dom.
    Jag skulle inte klara att bara se på, och sen kanske få veta att den personen kanske kört över ett litet barn eller liknande, bara för att jag inte tog telefonen och ringt.

Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
    Tror inte att en enda förare som faktiskt är nykter, har något emot att få blåsa en gång extra i mätaren.

• Anonym

jag har en nära vänn som körde full, innan jag fick barn satt jag i den bilen flera gånger...
    En gång sa han: fan ser knappt vägen framför mig, vi körde då till en sjö med massa barn.
    EN annan gång hade jag varit på fest, viste inte vem som körde, killen va så full att vi krocade och flög in i ett räcke, jag hade inget bälte och flög igenom bilen. 

Idag förstår jag inte hur man kan va sån idiot.     Jag ser på min klimpar o säger till mig att vad fan tänkte du på då?!

Sätter man sig i bilen full, då kan man lika väl jämföra det med mord!  

• Anonym

Ja man tänker inte alls, för man är så full att man inte har nåt omdöme och såna som inte kan hantera alkohol skall inte ha körkort alls. Vilket jävla dumhuvud.

• Anonym (usha !)
    Jalert skrev 2011-10-08 21:02:53 följande:
    Många ser det inte som ett problem att dricka alkohol och köra bil.
    Men helt klart så är det något som saknas hos en person som sätter sig bakom ratten efter att ha druckit sprit.
    Jag säger väl inte så mycket om dom som åker dit dagen efter med nån liten tiondels promille över gränsen, även om det är lika fel som att köra dyngfull egentligen.
    Men att sitta och hinka i sig och sen sätta sig och köra, är att likställa med mordförsök/dråpförsök anser jag.
    Den som gör det VET att han/hon utsätter både sig själv och andra för fara. Den VET att den inte har de rektioner och uppfattningsförmågan som behövs för att framför ett fordon. Den VET att det är fel och farligt, men väljer ändå att göra det.
    En person som siktar med en pistol på någon vet också detta, men väljer ändå att göra det.
    Alltså...grovt rattfylleri skulle bedömas på samma sätt som att skjuta eller knivskära någon.
    Dör någon dessutom som följd av det, så ska det ses som mord.

Jag ser varje dag, ja ibland kanske även flera ggr/dag, bilar som mycket väl kan framföras av påverkade förare. Har många ggr ringt polisen om det och alltid fått positiva rektioner från dom.
    Jag skulle inte klara att bara se på, och sen kanske få veta att den personen kanske kört över ett litet barn eller liknande, bara för att jag inte tog telefonen och ringt.

Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
    Tror inte att en enda förare som faktiskt är nykter, har något emot att få blåsa en gång extra i mätaren.
    Kan man möjligtvis ta reda på om polisen har gripit honom ?
     Ska jag berätta för hans familj( eller rättare sagt, fd familj ) om vad som hänt ? 

Han drack minst en halvliter sprit och så några whiskey, märkes att han var påverkad .

Hoppas innerligt att det inte hänt något allvarligt, att han kört ihjäl någon eller så.. :(

Den tanken som slog mig var om jag och mitt barn var ute och promenerade och så kommer han och kör på oss eller mitt barn..  riskera andras liv på det viset... obegripligt .      
  • krillelkpg

Man tänker förmodligen inte alls

• Anonym

är det en  förälder så får dom veta

• Anonym (usha !)
    Anonym skrev 2011-10-08 21:09:36 följande:
    jag har en nära vänn som körde full, innan jag fick barn satt jag i den bilen flera gånger...
    En gång sa han: fan ser knappt vägen framför mig, vi körde då till en sjö med massa barn.
    EN annan gång hade jag varit på fest, viste inte vem som körde, killen va så full att vi krocade och flög in i ett räcke, jag hade inget bälte och flög igenom bilen. 

Idag förstår jag inte hur man kan va sån idiot.     Jag ser på min klimpar o säger till mig att vad fan tänkte du på då?!

Sätter man sig i bilen full, då kan man lika väl jämföra det med mord!  
    Finns massa skitstövlar i denna värld men att sätta sig i bilen o köra iväg full. Riskera andras liv, köra på ett barn... Nästan så man börjar gråta av tanken.. 
  • Anonym (usha !)
    Anonym skrev 2011-10-08 21:19:20 följande:
    Ja man tänker inte alls, för man är så full att man inte har nåt omdöme och såna som inte kan hantera alkohol skall inte ha körkort alls. Vilket jävla dumhuvud.
    Hoppas att de har tagit idioten ! Ska försöka ta reda på det men vet inte hur .

Tycker inte man ska dricka alls om man inte kan hantera det. Räcker med dessa idioter som slåss på fyllan och tjafsar. 
  • Anonym
    Anonym (usha !) skrev 2011-10-08 22:16:53 följande:
    Finns massa skitstövlar i denna värld men att sätta sig i bilen o köra iväg full. Riskera andras liv, köra på ett barn... Nästan så man börjar gråta av tanken.. 

jag antar jag var en av dom, när  vi hade polisen efter oss, då hoppade jag över till förarsätet...

stolt? inte ett dugg 
  • Anonym
    Anonym (usha !) skrev 2011-10-08 22:16:53 följande:

det är hemskt! då tänkte man inte så tyävrr, men lärde mig den svåra vägen med 3 brutna revben och  hjärnblödning
Svar på tråden hur fan kan man köra full ??