• aimay

fakturerings och bokföringsprogram???

Jag ska starta företag inom en snar framtid och är i förvirrad av alla faktureringsprogram och faktureringsprogram.

Vad rekomenderar ni?

Mina krav är:
    Inte särskilt dyrt
    Pålitligt
    Enkelt

Kan tillägga att jag funderar på spcs men tycker det är dyrt
    Så kanske vi förstår mitt begrepp dyrt.
    Är ute efter nåt billigt och bra kommer köpa något
    dyrare när jag kommit igång

• Svar på tråden fakturerings och bokföringsprogram???
  • E466

Finns något som heter Winbas, du kan ju kolla upp det, tror man får en licens gratis e.d.

• E466

Ja, det stämmer. De skriver: "Winbas stöder aktivt nyföretagandet i Sverige. Vi vill ge alla svenska företag möjligheten att använda Winbas affärssystem. Winbas affärssystem är gratis för en användare."

Borde klara även ditt kriterium för vad som är dyrt och inte, med andra ord.

• Hera78

Jag kör med Fortnox, tror jag betalar 168 kr/månad eller något sådant för bokföring och faktureringsprogrammet, jag är nöjd. 

• aimay
    Hera78 skrev 2011-10-09 20:57:28 följande:
    Jag kör med Fortnox, tror jag betalar 168 kr/månad eller något sådant för bokföring och faktureringsprogrammet, jag är nöjd. 
    okej då skulle jag nog köpa spcs hellte för det blir ju samma pris. Måste dra ner på absolut alla kostnader nu i början
  • sportpappa

Jag har programmerat mitt eget webbaserade faktureringsprogram som genererar ut PDF:er. Gratis alltså, förutom utvecklingskostnaden.

För bokföring så kör jag Speedledger kopplat till mitt företagskonto i Swedbank.
    Företagskonto: 900 kr/år inkl. bankkort Mastercard, bankgirokonto och en del annat.
    Speedledger: 125 kr/månad.

Fördelen med Speedledger är att bokföringen blir tokenkel eftersom den "lär" sig själv hur olika transaktioner ska bokföras så det är bara mer eller mindre att trycka ok om man accepterar det den föreslår. En annan fördel är att det alltid är uppdaterat och helt online.

• Alle

Visma Enskild firma kostar 990 kr per år, och är busenkelt. Då ingår även ett supportavtal, vill du ha inte fortsätta med avtalet, så har du kvar programmet men behöver inte betala nått abonnemang.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Pappa G

Det finns ju inget krav på faktureringsprogram överhuvudtaget.
    Du kan göra en mall i Excel t.ex.

Svar på tråden fakturerings och bokföringsprogram???