Inlägg från: typiskt83 |Visa alla inlägg
  • typiskt83

Kan PCO försvinna?

Jag fick diganosen PCO för ett antal år sedan. Har nu gått ner mycket i vikt och träffade en läkare för att utredan min PCO. Jag lämnade ultraljud och fick lämna blodprov. På ultraljudet såg hon att jag hade blåsor på äggstockarna. Hon skrev ut en medicin som skulle framkalla mens(kan inte ens minnas när jag hade mens senast). Innan jag han börja med talbetterna fick jag mens av mig själv.
    Gyn-läkaren ringde 2 veckor senare och meddelade att alla prover såg bra ut, hormonnivåerna var bra. Och hon sa att jag har inte PCO längre. Frågade då ang blåsorna hon sett på ultraljudet, hon sa att det kan vara blåsor som utvecklas till ägg... Ju mer jag tänkte på detta detso mindre förstår jag nu.. Har jag PCO eller inte? Låter konstigt att det bara kan försvinna? Har gjort ÄL-test också men har ännu inte testat positivt..

• Svar på tråden Kan PCO försvinna?
  • typiskt83

I dag ska jag till gyn igen och se vad som händer. Har sedan några månader tillbaka haft ganska regelbunden mens ocg gjort ÄL-test men inte testat positivt.
    Antar att hon kommer att göra ett ultraljud och se hur det ser ut. Ska också fråga henne ang det hon sa sist att jag inte längre har PCO. Hur kan det bara försvinna som det lät på henne...?

Svar på tråden Kan PCO försvinna?