• Mama69

Skor & kängor med snörning

Var hittar jag skor och kängor med snörning till små barn. Jag är så trött på alla kardborreband som fort blir slitna och tussiga. De sitter inte lika bra heller på en barnfot som dem som snöras fast. Tar tacksamt mot tips!

• Svar på tråden Skor & kängor med snörning
  • Spexig

Kavat har ju, men kooooostar. Bra skor, dock! Brukar finnas på Blocket.

• CeciliaMaria82

Vem ska knyta skorna? Personligen hatar jag när barn kommer till förskolan och inte ens kan ta på eller av sig sina skor

• Indianica

Ecco har snörkängor. Om jag förstår saken rätt är det en specialsnörning som man mer drar åt, och alltså inte knyter, men det är snören De vann för övrigt bäst-i-test för barnvinterkängor.¨Här är de: shopeu.ecco.com/se/sv/ecco/snow-rush_466833/466842

Timberland har också barnkängor med snörning. Jag handlar mycket på www.brandos.se där man lätt får en överblick över olika skor och där nästan allt (utom Ecco tyvärr) finns!

• Mama69
    CeciliaMaria82 skrev 2011-10-09 18:43:38 följande:
    Vem ska knyta skorna? Personligen hatar jag när barn kommer till förskolan och inte ens kan ta på eller av sig sina skor
    Hatar var ett starkt ord! Och när är en lämplig ålder att lära sig, menar du? Och varför är det jobbigare att hjälpa till med skor än med annat? Hatar du även när barn inte kan torka sig i rumpan på egen hand?
  • Farfalla
    Farfalla skrev 2011-10-12 13:21:39 följande:
    Vi har superfits skor till dottern, tycker dom är super och lätta!
    Såg att barnskobutiken har endel på rea :)
  • Lilla Hjärtat

Och jag känner tvärtom, skor med vanlig snörning går fetbort.
    T o m min sjuåring har problem, inte med att knyta skorna, för det kan hon, men hon lyckas alltid trampa upp snörena så att skorna går upp, en gång ramlade hon illa när hon trampade på ett löst snöre med andra foten när hon sprang. Svårt för att litet barn att dra åt ordentligt och på rätt sätt. Dessutom tar det lång tid att ta på skorna.

Min favorit är också Ecco, de har dels elastiska skosnören som gör att skorna lätt kommer på foten, sen har de en sån där mojäng som man drar till snörena med så att de inte k a n gå opp. Dessa delar får man byta gratis när de är slitna i alla Eccoaffärer, om man tar med sig skorna.

• brünnhilde

Kavar har ju snörkängor med en nödutgång i form av ett litet kardborreband vid vristen.

Svar på tråden Skor & kängor med snörning