Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Nej.
    Men använder det hemma.
    Hur jag reagerar då jag ser någon ha det ute? De använder dem inte bara hemma!
    Jag=känner mig flummig, B-, plufsig, nedklädd och ful om jag skulle ha det på stan tillexempel.
    Men i centrum har jag nog haft det om jag tänker efter, trots allt.Obestämd
    Det var nog MER B- och lågstatus att mjukisbyxor för ett gäng år sen tror jag. Det har ju varit en ganska stark modesväng med hängiga mjukisbyxor. Tror att det förändrade synen lite.
    Jag tycker nog att VISSA kan se lite tuffa ut i det. Faktiskt. Om de har det på rätt sätt. Om de inte hänger på fel solkiga sätt.
    Jag känner trots det fluskig och flummig i mjukisbyxor och skulle inte ha dem på t-banan eller i stan.

• Suck och suck
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-09 23:14:03 följande:
    att svara "absolut inte" men samtidigt ofta bära dem hemma tycker jag är extremt löjligt, då handlar det ju enbart om vad andra tycker. Orka.
    Jo, fast hemma kanske man går omkring med morronrock, gosedjurstofflor, foppisar, kallingar för det är liksom klädkoden hemma. Visst kan man tycka att det är en klädkod som inte passar då man "klär upp" sig lite. VIsst ska man till viss del visst bry sig om hur man ser ut.
  • Suck och suck
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-09 23:20:52 följande:
    Jag klär upp mig även om jag bara ska lämna barnen på dagis, så jag bryr mig i allra högsta grad =)
    Men att säga typ "aldrig i livet" men att jämt gå omkring så hemma känns lite dubbelmoral. Mjuksbyxor ser ofta lite sunkigt ut, men det är ändå nåt helt annat än pyjamas/morgonrock. 
    Håller faktiskt inte med dig. Tycker att man kan "fålla in det" i pyjamas, morgonrocksfacket i högsta grad.
    Man tar på sig dem för att de är mjuka och sköna, och täcker kroppen. Morgonrocken är ju fladdrigt öppen.
    Nej, man jag tycker att man VISST kan ha det som en klädkod för hemmabruk UTAN att det är någon som helst dubbelmoral. Håller verkligen inte med dig där.
    Det är ju så mjukt och skönt att ha mjukisarna hemma, men ute blir de fladdriga och inte lika sköna (tycker jag). Visst kan man hitta plagg för var och en situation, utan att det är någon som helst dubbelmoral.
  • Suck och suck

Och visst får man ha sina fulaste kläder hemma också men sen klä upp sig när man ska ut. Det är ingen dubbelmoral i det alls vadskajaghetadå.

• Suck och suck

Mjukisbyxorna blir ju lite som en skyddsklädsel i det hemmabruk man för. Man kan låta de bli smutsiga på sitt sätt, och sen sätter man på sig de rena kläderna när man ska ut.
    Jag tycker förresten att om man har samma kläder ute som inne, så blir dessa kläder sunkigare lättare. Man sitter och gonar i sig i dem, de blir varma kring grenen, och sådär mjuka, och man kanske är i köket, och de blir skitiga när man röjer hemma. Då är det skönt att sätta på sig de fräscha vardagskläderna när man ska ut.
    Du gör ju samma sak om du klär upp dig vadskajaghetanudå om du använder ett par kläder hemma, men klär upp dig med ett par andra när du ska lämna på dagis.

• Suck och suck
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-09 23:40:50 följande:
    Jag skulle inte kunna gå runt i en morgonrock hela dan hemma (bortsett från att jag är sjuk)
    Jag menar personer som rynkar på näsan och säger "absolut inte" som om deom vore för fina för att gå klädda så, samtidigt som man ständigt går omkring så hemma.
    Mer så.
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:26:04 följande:
    Håller faktiskt inte med dig. Tycker att man kan "fålla in det" i pyjamas, morgonrocksfacket i högsta grad.
    Man tar på sig dem för att de är mjuka och sköna, och täcker kroppen. Morgonrocken är ju fladdrigt öppen.
    Nej, man jag tycker att man VISST kan ha det som en klädkod för hemmabruk UTAN att det är någon som helst dubbelmoral. Håller verkligen inte med dig där.
    Det är ju så mjukt och skönt att ha mjukisarna hemma, men ute blir de fladdriga och inte lika sköna (tycker jag). Visst kan man hitta plagg för var och en situation, utan att det är någon som helst dubbelmoral.
    Jag förstår fortfarande inte. Om du själv klär upp dig då du går ut. Det är ju samma sak. Man kanske har ett par sorts kläder hemma och ett par för när man är ute.
    Så har jag egentligen haft länge. Jag har haft lite skönare mer lössittande byxor hemma, och så "blir de" mina solkigare byxor liksom (egentligen var det rätt nyligen jag började med mjukisar också) och så tar jag på mig något annat när jag går ut.
    Nä, jag förstår inte det där med att du säger att det är dubbelmoral?
  • Suck och suck
    morotsland skrev 2011-10-09 23:54:15 följande:
    Men varför har man obekväma byxor ute? Varför inte ha snygga OCH bekväma byxor hela tiden?
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-10 00:00:19 följande:
    Ok. Nej jag känner så bara spontant. Det är en världslig sak om jag aldrig ens reflekterat över. Men jag tycker det är löjligt att inte ens våga gå till tvättstugan typ om man jämt gå klädd så hemma.
    Alltså de byxor jag har ute, är mer bekväma än mjukisarna, eller för stora fluffiga byxor, ute. Jag vet inte varför jag tycker så. Alltså jag har ganska stora, praktiska sköna byxor även ute. Men om jag då skulle ha exakt samma uppsättning av de som är ute, även hemma då. Då tycker jag bäst om att ha ett par byxor för hemmabruk, och ett par för utomhusbruk, om vi säger så då.
    De som jag har hemma är renare på så sätt, att ligga i sängen med och vara hemma med. De som jag har ute kan bli smutsiga, på ett annat sätt och passa mest att ha ute.
    Jag skulle nog ha samma princip alltså även om det var exakt samma sorts byxor.
    Ute så gillar jag dock inte för fladdrigt eller plufsigt liksom. Det är inte skönt ute. De ska sitta mer stabilt om jag ska trivas med dem ute. Då är de skönast också. Ute alltså.
    Och mjukisarna är skönast inne.
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?