• Anonym

Är Förlossningen i Kalmar bra?

Hej!

Jag ska föda i Kalmar och undrar om någon har erfarenhet därifrån. Oroar mig för sånt som underbemanning, att man inte ska få hjälp när man behöver, bedövning och nån som tittar till en ofta osv? (har väldigt mycket förlossningsskräck också..) Tänk om jag måste föda på en helg då det kanske är mindre folk där? Och mer världsliga saker, som om de har badkar, gåbord och pilatesbollar et c?

Nån som fött där och vill berätta lite hur det var?
    Tackar på förhand : )

• Svar på tråden Är Förlossningen i Kalmar bra?
  • Anonym

Jag fick barn (mitt första) i januari iår och jag födde på förlossningen i Kalmar. 

Upplevde inte att det var underbemannat (födde på en helgdag), men när jag var där så var det inte så jättemånga barn som föddes. Jag var också rädd till en början att jag inte skulle få den hjälp jag behövde osv, hade hört lite negativa saker innan. Men jag har bara positiva saker att säga.

Både jag och min man blev väldigt bra bemötta. Personalen (bm och usk) tittade till oss med jämna mellanrum, inte för ofta och inte för sällan. De kom snabbt när man ringde på klockan. Jag ville ha EDA och det tog mindre än 1 timme innan narkosen var uppe, men där kan det ju vara lite olika beroende på hur fullt upp de har på narkosen, det är ingenting som förlossningspersonalen kan styra över. 

De har badkar, gåbord, pilatesbollar, värmekuddar. Själv använde jag värmekudde och gåbord.      

Den personal som vi var i kontakt med var alla jättegulliga och hjälpsamma. 

• Anonym

Tack för svar! Då har jag fått en bild av hur det kan vara, skönt att få svar från någon som dessutom födde en helgdag. Grattis till bebis och skönt att det gick bra.

• Anonym (S)

Jag är med varit förlossning rädd, men väl när jag skulle dit fanns inga rum överfullt- 10 skulle föda samtidigt, men de hjälpte mig ändå BM Helen är super o bra! Fick bada sen ett ledigt rum o de gjorde allt de kunde för jag hade ont alla epiduraler o lustgas var fulla men fick en efter badet i alla fall ,sen epiduralen. O de var super trevliga o hjälpte mig verkligen trots stor belastningen! Lovar dig de kommer hjälpa o ta hand om dig fråga efter Helen- hon var super-sprack inget o allt var över på 7 timmar!! Är det något mera du undrar?

Svar på tråden Är Förlossningen i Kalmar bra?