Lämna min kära för henns sjukdom tar över vårat liv?
Självklart skall man inte lämna sin partner bara för att hon/han är sjuk men tanken finns där för mig ändå och nu vet jag varken in eller ut.
Så här ser läget ut, ja och min tjej har varit tillsammans i drygt 3 år och skaffat hus och fundera på att skaffa barn men hon har en magsjukdom som gör så fort hon stressar eller känner press blir jätte dålig i magen och måste sitta på toaletten halva eller hela dagen...till och med dagar. Hon vill inte göra så mycket i livet då det sätter press på henne att vara social vilket leder till att hon blir dålig. Jag är en mycket aktiv person och hittar gärna på saker med andra och med henne och familjen, blir lätt rastlös av att bara gå hemma för länge.
När jag träffa henne dolde hon sina problem, så att hon är så dålig som hon är visste jag inte förens jag föll för henne och då tänkte jag att tillsammans kan vi lösa det.
Men åren har gått och hon har varit hos alla möjliga läkare men inget hjälper riktigt, det går någon månad sen är hon lika kass igen.
Mina tankar kring det här att det kanske är bäst att gå åt vars ett håll är för att hon sa här om dagen sa att hon vill kanske inte ha barn för hon tror sig inte orka med det. Hon har alltid velat ha barn och jag längtar efter att bli pappa. Jag ser mig inte utan barn i livet.
Hjälp, vad ska jag göra när man älskar en person något så otroligt mycket men hon vill inte samma väg i livet längre och vill bara sitta hemma...?
/kalle