Unghund & heltidsjobb..hur gör vi nu ?! AKUT!
Vi har en kille på 8 månader, schäfer/labrador som vi haft i ca 5 månader.
Han har aldrig egentligen behövt vara ensam även om vi har tränat på detta, utan direkta framgångar.
Jag har jobbat dagtid & min man har jobbat nattetid.
Nu har min man fått ett till jobb vilket betyder att vi båda kommer jobba dagtid.
Han jobbar 8 - 15 på vardagar & nätter på helgerna. Jag är timanställd vilket ju
försvårar för mig att planera. Dock blir jag inringd i stort sett varje dag, på dagis. Så ja, det kan var allt från 3 timmar upp till 11 timmar när jag får rycka in på även fritids..
Vi har nu kommit till den punkten att vi är helt handfallna vad gäller på hund.
Min man menar väl på lite att "om vi jobbar från tidig morgon till sen kväll, vad får vi ut av att ha hund?
Medan hunden för mig är det värdefullaste jag har & jag gråter floder varje gång jag ens tänker på att sälja honom.
Hunden går inte att ha hemma ensam, han har även katten som sällskap, då går det bättre.
Han massakrerar våra möbler. Sist slackade han soffan & då var han ensam i 40 minuter...
Jag har kollat runt efter hundrastare eller dagmatte - existerar inte!!
Snälla hjälp, alla tips & trixs är välkomna..hunden måste lära sig att vara ensam.
(Beroende på var jag är och jobbar kan jag åka hem på rasten, men det räknar jag inte med då jag har 30 min rast & ofta 15 min bil att köra till jobbet). Snälla hjälp, akut!!