• puss02

har totalt tappat motivationen...

... till att träna.
    Förut var jag som ett träningsfreak. Jag tränade varje dag på en massa olika vis bla bodypump, core, spinning, gymmet, zumba, simning, löpning osv.
    Nu ser jag hur jag börjar tappa muskler och bli tjock. Jag vill börja träna men hittar ingen motivation, äta bättre måste jag börja göra också annars är det lönlöst.

Tips på vart jag ska börja och hur jag får tillbaka motivationen? Även kostråd skulle vara guld värt.
    Älskling tränar varje dag så hade tänkt börja med honom, men då våra tider inte riktigt går ihop funkade det inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-10 09:49
    Tips på övningar för att träna magen till max samt förbränna mycket fett uppskattas!
  • Svar på tråden har totalt tappat motivationen...
  • Iilja

Samma sak hände mig i sommras. Tappade helt motivationen till träning ocb började även att äta sämre. Och då blev jag ju trött och då orkade jag verkligen inte träna.. en ond cirkel.
    Jag gjorde så att jag satte mig ner och skrv ner varför jag ville börja träna igen, sen satte jag upp små små mål och belöningar för att hålla motiovationen uppe.
    Nu är jag på g igen och det går ganska bra faktiskt :) Har en träningsdagbok som jag skriver i, och det ät roligt att sitta och bläddra i den för att faktiskt se vad man har gjort och vad bra man är :D
    Lycka till!

• puss02
    Iilja skrev 2011-10-11 08:29:18 följande:
    Samma sak hände mig i sommras. Tappade helt motivationen till träning ocb började även att äta sämre. Och då blev jag ju trött och då orkade jag verkligen inte träna.. en ond cirkel.
    Jag gjorde så att jag satte mig ner och skrv ner varför jag ville börja träna igen, sen satte jag upp små små mål och belöningar för att hålla motiovationen uppe.
    Nu är jag på g igen och det går ganska bra faktiskt :) Har en träningsdagbok som jag skriver i, och det ät roligt att sitta och bläddra i den för att faktiskt se vad man har gjort och vad bra man är :D
    Lycka till!
    kanske ska göra så då?
    Min älskling sa också att det kan vara en bra ide att sätta upp små mål och belöningar.
    Tack så mycket och lycka till själv! :)
Svar på tråden har totalt tappat motivationen...