• JaJoHu

Någon som varit på ultraljud i v.32 eller däromkring?

Hej!

Jag ska på ett extra ultraljud i v.32 och undrar om det är någon som vill dela med sig av hur det var. Hur tydligt kunde man se bebisen? Var allt som en stor klump eller var det lätt att urskilja kroppsdelarna? Vi fundera på att fråga om det är kille eller tjej därinne men ser man kanske inte så tydligt så är det ju onödigt. Mest för skojs skull vi tänkte fråga.

Dela gärna med er av erfarenheter kring sena ultraljud. Kanske någon som har bild?

Mvh/J   

• Svar på tråden Någon som varit på ultraljud i v.32 eller däromkring?
  • Trident5678

Jag har varit på UL i vecka 32+3 och vecka 34+3 med första barnet och i vecka 32+1 och vecka 34+6 med andra barnet.

När jag väntade första barnet, gjordes UL av en läkare och då fick vi inte följa undersökningarna på egen skärm. När jag väntade andra barnet, var det en BM som gjorde undersökningarna, och då fick vi se på en egen skärm och fick med oss bilder hem, bl a på bebisens ansikte. Vid båda tillfällena kollade BM könet och kunde bekräfta det vi fått veta vid RUL.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • JaJoHu

Tack för ditt svar! :) När ni fick se på egen skärm, pekade hon när hon såg vilket kön bebisen hade? Tänkte om det syntes tydligt eller om det är lika luddigt som vid RUL.  

• Trident5678
    JaJoHu skrev 2011-10-10 09:52:35 följande:
    Tack för ditt svar! :) När ni fick se på egen skärm, pekade hon när hon såg vilket kön bebisen hade? Tänkte om det syntes tydligt eller om det är lika luddigt som vid RUL.  
    Faktum är att jag inte minns hur det gick till på TUL. Jag minns bara att BM kunde bekräfta att det var en pojke i magen. På RUL var det så övertydligt att BM bara behövde bekräfta det jag redan hade sett.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jeena

Här får man alltid vara med o titta själv på en skärm, men det är ju inte jättemkt man ser, först är barnet så stort så det är ju typ en kroppsdel i taget.. Tungan ute och sen beror det ju på vad det är bm är ute efter att titta på.
    De kan ju "ultraljuda" på olika djup liksom, vete tusan vad det kallas.. men på vissa av mina TUL så har jag inte ens sett nån bebis där just för att de bara går in o tittar och mäter på just de ställena de är intresserade av. Sett en vit ring typ åsså har de sagt att ja här är skallbenet i genomskärning.. hehe... inte så intressant för en annan kanske som vill se hur hela bebis ser ut! Skrattande

Går du någonstans där de har tillåtelse att tala om könet (har de inte här) så borde det inte vara några problem att se om bebis ligger såpass bra till att det går att kika i de regionerna.

• JaJoHu

Kul att ni delar med er :)

Ja på mig är dom mest ute efter och se hur moderkakan ligger eftersom hon inte kunde se vart den slutade sist och sa att moderkakan låg för långt ner. Så beslut om kejsarsnitt eller vaginalförlossning avgörs då.
    Hoppas ändå dom visar lite bebis också och att vi kan få se vad det är som döljer sig därinne. Jag ville fråga på RUL men min man ville inte. Nu när vi ska på extra UL så säger till och med han att han är nyfiken. i våran kommun berättade dom aldrig vilket kön det var men det har dom tagit bort nyligen så nu får man veta om man vill. Så jag håller tummarna att moderkakan är där den ska och att vi får tjuvkika på lillen.   

• Min älskade dotter

Vecka 32 är det jättetydligt! Sen om man ser vad det är för kön, beror mest på om bebisen behagar visa sig eller inte...
    Dottern är född vecka 32+2, mkt mkt mindre än vad man ska vara för den veckan iofs men såg ju ut som en riktig bebis ändå. Några dagar innan hon kom fick vi en 3D bild på henne,va på ultraljud varje dag... 3D bilden va jättetydlig och fin!

• Pinkflower880

Var i v 28 så var lite tidigare. Men man såg allt tydligt, en stor bebis. Gjorde sammanlagt sex ul tror jag. Tycker det i v 13 och 19 är bäst, då ser man hela bebisen. I v. 28 fick man liksom se den i olika delar eftersom den är så stor. Försökte se kön, men hon knep ihop benen... :)

Sådär ja
  • Broadway

Gjorde flera sena ul. Man ser ju väldigt tydligt när de går över en viss kroppsdel. Annars är ju bebisen väldigt stor så man ser ju liksom inte allt samtidigt. Vi fick en väldigt tydlig bild på könet, det gick liksom inte att missa vad det var

• Natali84

Ja har haft ett ul för några dar sen vec 32+2. jag hade redan sett att de var flick innan och de stämde de är fort f flicka. De syns tydligt. Man ser en kroppsdel i taget. Ja tyckte de va svårt o se vad som var vad förutom ansiktet.

071022-Nicole, 100322-Antares, bf-111205
Svar på tråden Någon som varit på ultraljud i v.32 eller däromkring?