Help! Min dator har fastnat i power save mode!
Som rubriken lyder. Please help!
Har nu endast tillgang till en liten dator som inte skriver nagra vokaler med prickar forutom i, vilket gor det svart att skriva begripliga inlagg.
Som rubriken lyder. Please help!
Har nu endast tillgang till en liten dator som inte skriver nagra vokaler med prickar forutom i, vilket gor det svart att skriva begripliga inlagg.
du menar att datorn är sövd eller menar du att bilden är lite mörkare, vad för någon typ av dator?
Starta om den hårt.
Dra ut elkabeln
Har dragit ur el-kabeln en massa gånger också. Inser nu att det ar ungefär sa långt mina färdigheter sträcker sig. Aven om det finns något mer att gora kommer jag nog inte kunna utföra det själv anda.
vänta nu ... en stationär?
Jag vet att HP hade problem med deras laptops av flertalet modeller som hade ett problem med ett felfabricerat NVIDIA chip som orsakade så att datorn inte visade något på skärmen, men det är första gången jag hör om deras stationära. Även om datorn är i viloläge, så ska detta brytas vid en total reboot. När du startar om den, visas HP loggan, eller går den direkt till svart bild?
Kan tillagga att enda sattet att starta om ar att dra ut kabeln.
Det är inte bildskärmen som somnat? Visas något alls på skärmen när Du startar om Datorn? Kollat alla kablar? dragit ut sladden till skärmen? Låter det från datorn, hårddisken jobbar?
Det står på skärmen, men det hörs på datorn att den inte jobbar. När man startar är det bara fläkten som går igång så det kan inte enbart vara skärmen som sover.
Då startar den altså inte alls om, ens om Du drar ut och sätter i sladden. Det kommer inte ens upp någon text alls på skärmen? Låter som något är allvarligt fel kommer inte någonting upp så funkar det säkert inte, men har Du en återställnings-skiva CD/DVD eller en Windows installations-skiva så prova i alla fall att starta med den om det över huvudtaget är så mycket liv att Du kan öppna CD läsaren.
Jag tycker det låter som att någon komponent lagt av, moderkortet kanske, är Du komfortabel med att rota inne i datorn så kan Du prova att öppna den och se om något lyser på moderkortet, Du kan prova att koppla från hårddisken/diskarna i datorn och se om något händer (inte troligt). Kolla så alla sladdar inne i datorn verkar sitta ordentligt i sina kontakter.