• Anonym

vad göra på min födelsedag utan pengar?

tyvärr så sitter jag med 170:- på mitt konto pga läkarbesök, födelsedagar och massa annat som vart inplanerat denna månad och nu på fredag fyller jag år.

jag har inte möjlighet att bjuda på någon middag för släktingar, kan inte gå ut o äta osv... vad gör man?
    min man har inte heller pengar, ligger nog på lika mkt som jag pga en utlandsresa han gjorde med jobbet (jobbet skulle tydligen stå för mkt men ändå rök nästan 1500:- )

• Svar på tråden vad göra på min födelsedag utan pengar?
  • lövet2

Har du ingredienser hemma så du kan baka? Då kan du ju bjuda på kaffe med dopp i alla fall! Eller - om du står på god fot med släktingarna - så kan du bjuda hem dem på kaffe och säga att du önskar dig en tårta i present ...

• Anonym

Ja, vad gör man? Har man inga pengar så kan man inte ha ett kalas/fest.

Men OM du ändå vill ha en bjudning så baka något, tex kärleksmums i långpanna med Kokos. Samt ett kakpaket. Och lite kaffe till.

• Susanne905

Föreslå knytis, om du har ngt fikabröd eller så hemma kanske någon kan tänka sig att baka lite? Det behöver inte vara så avancerat, fira själva med middag ute kan nu göra när ekonomin är ikapp igen.

• Tow2Mater

Sambon säger "Grattis älskling!" då ni vaknar, och om ni har tid ger han dig frukost på sängen. Varför fira om ni inte har pengar? Födelsedagar kommer och går, det brukar ju bli en varje år om jag minns rätt :)

• vivianne

Ge dig själv en egodag. Ta en promenad om vädret tillåter. Lyxa till det hemma! Lägg dig i badkaret, gör en ansiktsmask, fixa egen fotvård. Ät något gott (men billigt), kanske står det en vinflaska i något skåp. Spela sällskapsspel, se en film och ät hemmapoppade popcorn, kryp upp i soffan med en bok (eller en skvallertidning för 20 spänn). Ja, gör vad just du gillar helt enkelt.

Du får dock inte: Städa, diska, stressa eller tycka synd om dig själv.

Grattis i förskott!

• Anonym
    vivianne skrev 2011-10-10 18:52:14 följande:
    Ge dig själv en egodag. Ta en promenad om vädret tillåter. Lyxa till det hemma! Lägg dig i badkaret, gör en ansiktsmask, fixa egen fotvård. Ät något gott (men billigt), kanske står det en vinflaska i något skåp. Spela sällskapsspel, se en film och ät hemmapoppade popcorn, kryp upp i soffan med en bok (eller en skvallertidning för 20 spänn). Ja, gör vad just du gillar helt enkelt.

Grattis i förskott!
  • Anonym

Jo, har för att baka hemma så de skulle jag kunna göra, kanske kan se om jag kan baka mig min egen tårta... skulle kunna be min pappa att få en födelsedagsmiddag av dom istället för present men vill inte "be" om de.

• Anonym

vi ska fira mer ordentligt sen när löning kommer men ville hitta på något litet ändå, inget extravagant

• Anonym
    vivianne skrev 2011-10-10 18:52:14 följande:

Grattis i förskott!
    lät bra! tack
  • vivianne
    Anonym skrev 2011-10-10 19:00:17 följande:
    lät bra! tack
    Mmm, det är ungefär min drömdag, pank eller inte
  • Anonym
    vivianne skrev 2011-10-10 19:04:46 följande:
    Mmm, det är ungefär min drömdag, pank eller inte
    hehe billigt o bra!
  • Anonym

Dålig planering om det nu är så viktigt att fira sin födelsedag. Mitt tips till dej är att lägga undan 100 kr i månaden eller mer till nästa års födelsedag. Varför inte ta 500kr då har du/ni till bådas födelsedagar o kanske lite julklappar oxå.

Men jag undrar också. Var är bufferten?  

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-11 04:50:26 följande:
    Dålig planering om det nu är så viktigt att fira sin födelsedag. Mitt tips till dej är att lägga undan 100 kr i månaden eller mer till nästa års födelsedag. Varför inte ta 500kr då har du/ni till bådas födelsedagar o kanske lite julklappar oxå.

Men jag undrar också. Var är bufferten?  
    ja de va dåligt planering men ska som sagt fira den ordentligt i slutet av mån.

vill inte använda bufferten till detta + har redan tagit lite därifrån när vi köpte ny vagn till kommande bebis.
    till julklappar har vi lagt undan redan.
Svar på tråden vad göra på min födelsedag utan pengar?