• Anonym (Rädd)

Ett till?

Hej! 

Jag fick min lilla dotter 4v för tidigt, så jag var inte överhuvudtaget mentalt förberedd, eftersom jag var förstföderska sa alla till mig att jag skulle gå över tiden, så jag ställde in mig på detta så när hon kom 4v för tidigt så var det metalt 5-6v för tidigt..
    Från det att vattnet gick tills dess att hon kom gick på ca 13 timmar, så det är inte det allra värsta enligt många..  O ja jag vet att det är många som säkert har haft det bra mkt värre än mig, men jag hade sån dödsångest över den smärtan jag upplevde. Jag tog endast lustgas, barnmorskan tyckte att jag klarade mig på det... O visst det är sant att man glömmer smärtan men jag kan inte glömma den ångesten jag hade. Jag skulle så gärna vilja ha ett syskon till min dotter men jag vet inte om jag kommer kunna känna nån glädje över en graviditet för jag kommer bara att oroa mig för förlossningen.. O det känns bara så fel... Gråter

• Svar på tråden Ett till?
  • lena2012

Hej !
    Det  du beskriver  är en stark smärta med otillräcklig lindring.
    Troligen skulle du ha stor nytta av  en ryggbedövning kommande förlossning.
    Om det blir aktuellt med en ny graviditet så tycker jag du ska be om en tidig  epidural  och samtala om det innan på mödravården .
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden Ett till?