• MrKudos

Skulle du ha lämnat din sambo?

klyschigt värre men om du själv läste ditt första inlägg som om någon annan skrivit det, vilka råd skulle du ge till den personen? låter knappast som en kärleksfull relation du är i TS.

• MrKudos
    Anonym (Skiljas?) skrev 2011-10-12 13:57:44 följande:
    Klyschigt värre?
    Vill förtydliga att det var mitt förslag (att du skulle läsa ditt eget inlägg) som jag menade var "klyschigt värre", inte din historia.
  • MrKudos
    Anonym (Skiljas?) skrev 2011-10-12 13:57:44 följande:
    Hade jag varit en annan person och läst det hade jag tyckt att det var ledsamt tror jag. Rent objektivt med bara ovanstående information till hands hade jag nog sagt att familjeterapi vore en bra lösning och om inte det fungerar skiljas. Fast sen finns allt det man inte kan beskriva med några få ord och som också spelar in, barnens välmående...
    Jag håller med om att det känns ledsamt att läsa. Du beskriver att ni inte heller har några gemensamma intressen eller gör saker tillsammans, hur du inte får uppskattning och får sämre självkänsla. Ingen bra grund för att välja.
    Ett råd är att du försöker hitta sätt att bygga upp din egen självkänsla innan du fattar ett beslut.
  • MrKudos
    Anonym (man) skrev 2011-10-12 14:52:29 följande:

Låter som om du , precis som så många andra,  främst kvinnor , saknar förälskelsen.

Jag håller inte med, även om TS såklart för svara på vad som är sant.

Jag tycker det låter på TS som att hennes kille inte längre är kärleksfull, inte uppskattar henne, inte ger henne komplimanger utan snarare gör tvärtom. Vad jag tror TS längtar efter är vad många skulle kalla en vanlig sund relation. 

Anonym (man), det du skriver låter som om ett klassiskt mans-argument som syftar till att behålla status quo så att mannen kan bli tjock framför TV:n och titta på porr medan tjejen diskar och tar hand om ungarna.

Svar på tråden Skulle du ha lämnat din sambo?