Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Skulle du ha lämnat din sambo?

Låter som om du , precis som så många andra,  främst kvinnor , saknar förälskelsen.

Hur viktig förälskelsen är för dig eller ert förhållande kan bara du svara på men jag tror rent generellt att det är naivt att tro att förälskelsen ska vara för evigt i ett förhållande , meningen är nog att de ska övergå i något djupare. En egentligen rätt enkel insikt men ett faktum som är väldigt svårt för många att acceptera. Förälskelsen tar slut förr eller senare i ALLA förhållanden.

Många ggr kanske man lätt luras av alla solskens historier , jag lämnade minsan min man efter 15 år för min älskare , nu är vi gifta och såååå lyckliga , jo det kanske stämmer just nu , men hur kommer de känna för den nye mannen efter att ha levt med honom lika länge som den förre ? Vad händer när förälskelsen lägger sig i det nya förhållandet med ? Skaffar man sig en ny älskare då och repeterar manövern ? Vad innebär det för barnen , med en ny platsfarsa och tillhörande plastsyskon med jämna mellanrum ? Och tyvärr är det just så väldigt många lever sina liv , i en ständigt jakt på förälskelsen.

Det betyder inte att det ibland faktiskt kan stämma , att man helt enkelt inte var rätt för varandra redan från början . men jag tror man ska vara väldigt försiktig med att jaga förälskelsen , speciellt när man har barn. Och det gäller även inom förhållandet , att försöka backa klockan och återskapa det man kände när man nyss träffats är lönlöst , det går inte att återskapa själva förälskelsen , men man kan kanske finna något annat , något djupare.

• Anonym (man)

Då kanske ni helt enkelt växt isär under väldigt lång tid , blivit mer vänner än ett par , kommunikationen suger , bägger lider i det tysta och allt bara rullar på "as usual" , mao det allra vanligaste scenariot.

Har ni provat FR ?

Hur du gör , gör det på ett snyggt sätt , avsluta inte ditt förhållande med en otrohet som många gör , dvs de kör med både hängslen och livrem , träffar någon ny , kör dubbla spår tills de är säkra  på att det fungerar med den nya innan de lämnar sin partner. Tänkt på att ni kommer behöva ha en fungerande relation till varandra som skiljda föräldrar , hur den relationen blir beror väldigt mycket på hur er gamla relation avslutades.

Svar på tråden Skulle du ha lämnat din sambo?