Inlägg från: Fluffskalle |Visa alla inlägg
  • Fluffskalle

Skulle du ha lämnat din sambo?

Det är lite konstigt hur du förklarar din otrohet mot honom med att han tittat på porr när det är du som sökt dig till en annan man.

Man är knappast förälskad hela äktenskapet. Ni kanske kan ha förhållanden vid sidan om och lösa det på annat vis? Offra hela familjen för en förälskelse och bara en kyss låter ganska onödigt. Han är kanske inte heller lycklig. Ni kan säkert komma fram till en lösning. Lycka till oavsett.

Men jag skulle inte lämna min man på grunderna du skrivit ovan. Du verkar mest vara less och ha det tråkigt och får bättre självförtroende av att bli bekräftad av någon ny. Men min man är inte din även om jag känner igen mig i en del du skriver så det är såklart svårt att sätta sig in i din situation när ingen av oss är samma personer.

• Fluffskalle

Du verkar redan ha bestämt dig om när man röstar "Nej" så får man beskedet att det är fel svar :)

• Fluffskalle
    Anonym (Skiljas?) skrev 2011-10-11 12:51:49 följande:
    Nej så var det inte riktigt. Han har tittat på porr i många herrans år och haft svalt sexuellt intresse för mig,  en person har kysst mig en gång för bara några veckor sedan och jag lät det hända. Om jag offrar mitt äktenskap skulle det i så fall vara för att jag inte är lycklig och inte tror på att jag kan bli det, inte pga en annan man. Min otrohet (kyssen) har jag inte förklarat med att min ser på porr, men jag tror inte att jag skulle låtit det där hända om jag känt mer gemenskap med min man och om han intresserade sig lite mer för mig i största allmänhet.

Det är sant att mitt självförtroende fick en kick av den där kyssen, men samtidigt blir jag uppvaktad ständigt av män (utan att jag låter något hända för det, men jag har ofta känt att andra intresserar sig mer för mig än vad min man gör). Det var inte rätt av mig alls. Tror också som du skriver att jag är uttråkad och less..och så lite olycklig på det.
    Tror att alla förhållanden kan ha hemska svackor, men samtidigt så ska man inte gå omkring och tvinga sig och må dåligt om man försöker och inget blir bättre. Ni måste väl i alla fall diskutera det här eftersom du inte alls verkar vara lycklig. Hoppas verkligen att ni kan lösa detta. Känner mycket igen mig i hur du beskriver dig själv och dina känslor, både i mitt förra förhållande och de dagar jag inte mår bra i mitt nuvarande.
  • Fluffskalle
    Anonym (Skiljas?) skrev 2011-10-11 12:41:43 följande:
    Ahahaha, tack för ditt svar jag blev full i skratt mitt i all ångest. Det är en bugg, man var tvungen att välja annars går inte Quizzen igenom. Jag tvekade en lång stund för det kändes lite ödesmättat att vara tvungen att välja rätt svar där :)

Gud vad fånigt det kändes. Jag jobbar dessutom med digitala medier och det kändes så typiskt att jag skulle ta ett så stort beslut genom att kryssa i ett formulär. Jag som dessutom är skrockfull. Kanske betyder mitt svar någonting. Jag försökte sätta det jag skulle gjort om jag var en utomstående person, fast det är mycket som är oskrivet förstås och som inte fick plats i mitt inlägg.

Skämt å sido, nej jag har inte riktigt bestämt mig men jag börjar känna att det här funkar inte längre för mig, inte som det är nu i alla fall.
    Jag förstår. Ångrade mig lite när jag skrev kommentaren eftersom jag tänkte att det kanske var taskigt att skoja lite i din allvarliga tråd. Skönt att du inte tog det fel!
  • Fluffskalle
    Anonym (Skiljas?) skrev 2011-10-14 11:53:50 följande:
    Ja det minsta man kan begära är väl ett "jag älskar dig".

Får också höra att jag är jobbig om jag gråter. Tyvärr är jag en ganska känslig person och har lätt till gråt, men jag har jobbat på att kontrollera mig och inte visa att jag är ledsen...för om jag dessutom får höra att jag är jobbig medan jag är ledsen blir allt bara värre. Är jag ledsen hanterar jag det hellre själv nu.
    Med resten av beskrivningarna så skulle jag nog hålla med om att det är dags att söka ett annat liv. Kanske lika bra att separera som vänner om ni inte försöker med familjeterapin ni hade pratat om. Brukar inte vara den som ger råd att göra slut i första hand.
Svar på tråden Skulle du ha lämnat din sambo?