• Amy

Förmaksflimmer?

Nina Fina!!
    Ok om jag ställer en fråga om FF till dig? Min pappa genomgick en stor hjärtinfarkt för 3 v sedan och blev ballongdil. vid två tillfällen. Därefter upptäckte man det här FF som inte slog om trots medicinering. Så nu ska man elkonvertera när det gått lite mer tid sen infarkten. Men min fråga är; kan FF ge symtom son min pappa beskriver som "komma i otakt med andningen"?? Vissa nätter kan han inte ligga ner då besvären tilltar, han har det nog ganska jobbigt fastän han inte riktigt erkänner det.

• Amy

´NinaFina!
    Tack för ditt svar! Jag har själv lite tänkt på om det kan vara hjärtsvikt han har. Vad gör man åt det? Jag vet att han äter en del mediciner; Plavix, Trombyl, Waran, Seloken, Simvastatin (tror det var alla) . Han är bara 59 år och har ju lång tid kvar att leva tycker jag, men han har åldrats minst 10 år sedan infarkten känns det som. Han ska på återbesök till avd han låg på nu den 3:e och jag har sagt till honom att han måste ta upp hur han mår då.

Tack än en gång för jag får fråga dig!
    Kram Amy

• Amy

NiniFina
    Jo, han äter 2 Trombyl 75 mg varje morgon (i 28 dagar och därefter 1 tabl) + 2-3 Waran varje kväll.

De har varit väldigt duktiga på att informera på avd, om rikfaktorer och allt sånt. Och han har slutat röka

Du ska ha stort tack för att du tar dig tid att svara så utförligt och bra! Jag återkommer nog

Gott Nytt År
    Kramar Amy

Svar på tråden Förmaksflimmer?