Inlägg från: Sallisen |Visa alla inlägg
  • Sallisen

Förmaksflimmer?

Maken blev dålig häromdagen och åkte hem i förväg från vårt besök hos min syster... I morse var han på VC för provtagning och en noggrann läkare beordrade att ett EKG skulle göras.

Det visade att han lider av förmaksflimmer! Vid 35 års ålder!

Han är nu inlagd på HS och har EKG inkopplat under minst 12 timmar för en noggrannare undersökning. Massor med prover har tagits, vi får väl se vad allt kommer att visa och innebära för framtiden.

Nån som vet mer om detta eller kanske t.o.m. själv lider av det? Berätta gärna, jag är orolig...

• Svar på tråden Förmaksflimmer?
  • Sallisen

NinaFina

All info är välkommen!

Stressigt har det varit, läääänge. Hans far dog i höstas efter en lång tids sjukdom som blev värre och värre.

Ifs har maken inte varit så stressad över det på sistone, men kanske kommer det som en försenad reaktion på all oro?!

• Sallisen

Alkohol dricker vi mycket lite och då hade han nog inte druckit alls. Det är nog stressen då...

Tack, jag återkommer nog framöver när fler frågor dyker upp. Just nu är jag lite nollställd.

Ska sova nu, samla krafter inför i morgon.

• Sallisen

NinaFina

Idag fick maken komma hem. Han ska äta Waran för att tunna ut blodet + en medicin som lugnar ner hjärtat. Om några veckor ska de kolla hjärtat med ultraljud och om ca tre veckor ska de söva ner honom och ge en elstöt för att se om flimret försvinner.

Oroligt är det, men men... :-/

• Sallisen

BettyBoop

Okej, tack för att du lugnar mig!

Jag brukar inte vara den som hetsar upp mig, men jag vill ju gärna ha min älskling hos mig lååååång tid framåt ju....

• Sallisen

Velouria

Han fick blodförtunnande just för att risken för blodproppar finns.

Han är överviktig också, och läkaren sa rakt ut att nu MÅSTE du gå ner i vikt, då minskar riskerna för värre följder.

Svar på tråden Förmaksflimmer?