MAM flaskor
hur rengör man MAM flaskorna??
tacksam för svar
hur rengör man MAM flaskorna??
tacksam för svar
Menar du under nappen eller bottnen?
Nej jag vill heller ogärna ge mitt barn diskmedel :P
fastnar på båda ställena för mig faktiskt..
Okej, ja för under nappen fastnar det för mig också så den tar jag bort men bottnen har jag inte märkt nåt. Ska kolla nästa gång jag diskar :)
Naturligtvis plockar man isär den när man diskar, det samlas ju äckel under ringen i botten, och mellan nappen och ringen. Är det inte så att man kan köra napparna i maskinen, förresten? Vi diskar i alla fall allt för hand, eftersom det rekommenderas att man ska skölja av flaskan när man kört den i maskinen så orkar jag inte hålla på och fippla flera gånger.
Anti kolikflaskorna: vi plockar isär varje del och diskar efter varje användning. Varje kväll efter sista målet diskar och steriliserar vi i microvågsugn.D e står på bruiskaksanvisningen i kartongen hur man gör. Om du slängt den: Diska alla delar för sig, sätt ihop botten och gummidelen, häll i 20ml vatten, inte mer inte mindre. Lägg i nappen med den hårda plastringen på såklart. Sätt över själva flaskan och hlgst upp plastlocket. In i micron på högsta värmen i 3 minuter. 1 flaska 3 min, om man har fle flaskor ökar man med en minut. 1 flaska 3 min, 2st -4min
3st- 5 min osv =)
När barnet är under 6 månader, ska flaskan steriliseras/kokas minst 1 gång om dagen. Eller iallafall 1 gång om dagen. Att aldrig eller väldigt sällan gör att de blir bakterier som inte försvinner.
Jag läste bruksanvisningen första gången jag köpte flaska från MAM. Jag plockar isär, diskar vid behov, och steriliserar innan varje användning. Du tar bort bottnen och skruvar loss toppen med nappen. Fyller botten med vatten så att den vita kanten fylls, lägger hela nappen med ring i botten, skruvar på själva flaskan och lägger locket löst ovanpå. Sedan ställer du i mikro på 700-750 grader i 3 minuter. Så steriliserar du den.
Hej! När det gäller rengöring av flaskan MAM First Bottle är det viktigt precis, som ni skrivit ovan, att ta isär alla delar delar, även ventilringen i botten och diska alla delar i varmt vatten med milt diskmedel. Det är viktigt att diska den så snart som möjligt efter användning eftersom mjölk- och ersättningsrester är en grogrund för bakterier. MAM First Bottle kan också enkelt steriliseras i mikron. Jag bifogar en länk där du ser hur det går till. Mvh Carina Konsumentkontakt Bambino Mam