Plugga till frisör - 175000 kr - Har du ?
Tja!
Jag velar hela tiden mellan att söka till frisörskolan eller att söka till polishögskolan. Jag vill båda exakt lika mycket och kan inte bestämma mig.
Det kostar ungefär 175 000 kr att bli frisör idag och jag kan inte bestämma mig om jag vågar ta det stora lånat. Vi vill flytta till hus men tyvärr så dröjer det tills vi jobbat och sparat till handpenning.
Jobbar jag som polis så skulle det innebära många nätter och inte särskilt stort familjeliv medan frisöryrket är ganska styrbara tider.
Hur vågar man ta det stora lånet? Min sambo är skeptisk men hade han drömt om något så innerligt som jag gör så är jag säker på att han skulle göra samma sak men hans osäkerhet gör också mig osäker.
Någon här som pluggat till frisör och tagit lån för det?
Allas argument för polis är att man får jobb direkt efter, men det är ju ingen garanti om man inte vill flytta från stan och det vill vi definitivt inte.
Frisör är ju minst lika lätt att få jobb inom eftersom att man har "praktik" i en salong där det är stor chans till jobb. Och jag menar vilket yrke man än är utbildad till kan ju leda till arbetslöshet etc.
Ja jag vet inte, ni märker nog hur yr jag är. Ska jag verkligen våga ta lån? Och man måste väl inte hunnit betala av den typ av skuld för att få ta ett huslån?
Bla.
Hjälp.